Ga naar inhoud

geheugen werkt niet samen?


Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heb ik een 512 mb DDR 333 2700 extra in mijn compie gedouwd. Maar soms start ie gewoon niet meer op. Nu heb ik het weer verwijderd, en dan is er geen probleem. Echter, douw ik alleen de nieuwe bovengenoemde er in, dan heb ik ook geen opstartprobleem. Conclusie: samenwerken, daar hebben ze geen zin in. Hoe krijg ik beide toch zo ver?
Link naar reactie
Je moet het geheugen eens testen of het niet brak is. Een populair proggie is www.memtest86.com . Overtuig jezelf ook van het feit dat instellingen als cas/ras/tras etc. en voltages goed staan. Het kan zijn dat je het iets te strak getimed hebt. Dat merk je soms alleen bij het opstarten. Dat heb ik bijvoorbeeld ook als ik op de grens overclock. Dan wil hij soms wel en soms niet opstarten. Soms wil iets meer voltage ook wel helpen.
Link naar reactie
[quote:db5f3f1ae4="Wiep Corbier"]Ach, ik heb er gewoon een bankje bij in gedouwd. Verder heb ik geen puberale neigingen tot het [i:db5f3f1ae4]bijna[/i:db5f3f1ae4] opblazen van computersystemen. Maar ik heb de 256 gewoon verwijderd, en nu draait ie als een tierelier.[/quote:db5f3f1ae4] Puberale neigingen? :-? Beetje vreemde opvatting...
Link naar reactie
[quote:137905cb23]Puberale neigingen? [/quote:137905cb23] Ja, dat slaat niet op jou hoor, maar sommigen overclocken en halen allerlei andere streken uit om een microseconde te winnen. Grote blazers van 40 euro het stuk er op, koelkast er omheen bouwen, zelfs watergekoeld. Allemaal, omdat ze 10 euro kunnen besparen op een snellere processor. Was meer als geintje bedoeld... :lol: Laat ik als volgt samenvatten: hij doet het...of niet. [quote:137905cb23]Overtuig jezelf ook van het feit dat instellingen als cas/ras/tras etc. en voltages goed staan. Het kan zijn dat je het iets te strak getimed hebt.[/quote:137905cb23] Wablief? Dit is niet op mij van toepassing. Maarre, ik heb een kruiskopschroevendraaier...en dan? :lol:
Link naar reactie
Fujitsu-Siemens spul vind ik zowiezo al helemaal niks, maar dat terzijde. Heb je geen mogelijkheid om beide reepjes in een ander systeem te prikken. Vroeger :roll: met SIMM en DIMM had je nog weleens dat 2 verschillende modules niet samenkonden en zelfs foutieve geheugen grootes aangaf. Maar tegenwoordig met dezelfde specs. DDR zou dat niks meer uit mogen maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...