Ga naar inhoud

HD ter reparatie aanbieden aan seagate..ervaringen??


Aanbevolen berichten

Ik heb een kapotte HD , 18.2Gb scsi, van mijn werkgever gehad. Dat het ding kapot is, is niet erg, want.......er zit nl nog garantie op bij seagate. Nu wil ik dat ding dus ter reparatie aanbieden aan seagate. Op de site ben ik al geweest. Alles duidelijk, maar wie heeft hier ervaring mee..... bv. Hoe lang duurt het tot het ding terug is? zijn er nog kosten aan verbonden...bv verzendkosten betallen aan seagate?
Link naar reactie
Heb wel eens niet meer dan twee weken moeten wachten; correct. Verzenden betalen, retour is vrij; redelijk. Ze sturen je mogelijk keihard een andere dan je eigen terug! Kocht je een nieuwe, dan zit je na defect met een gerepareerde tweedehands; absoluut laakbaar en schaamteloos brutale hufters.
Link naar reactie
Omruiltijd is bij een leverancier gemiddeld (max) 2 weken. Je krijgt nooit jouw eigen hdd terug, altijd een "refurbished" exemplaar. (Gerepareerde, opnieuw certificeerde (met garantie) schijf terug. Detail: seagate zit op schiphol rijk. Let op: verpak je hdd goe enp de juiste wijze bij het verzenden anders vervalt de garantie !!!!
Link naar reactie
[quote:bbb032aaa4="Captain_Kansloos"][quote:bbb032aaa4="Hans.Vosman"]De huidige draait goed hoewel ik vermoed dat die wat minder presteert.[/quote:bbb032aaa4]Even een beetje off-topic; maar zou dat niet kunnen omdat ze acoustic management hebben aangezet op dat ding? Omdat je de eerste luidruchtig vond...[/quote:bbb032aaa4] Off topic too, zo wordt je dus ook belazerd, je bent gewaarschuwd; dit hoef je niet te pikken!
Link naar reactie
[quote:1c9b774d16="Jaap H"][quote:1c9b774d16="Captain_Kansloos"][quote:1c9b774d16="Hans.Vosman"]De huidige draait goed hoewel ik vermoed dat die wat minder presteert.[/quote:1c9b774d16]Even een beetje off-topic; maar zou dat niet kunnen omdat ze acoustic management hebben aangezet op dat ding? Omdat je de eerste luidruchtig vond...[/quote:1c9b774d16] Off topic too, zo wordt je dus ook belazerd, je bent gewaarschuwd; dit hoef je niet te pikken![/quote:1c9b774d16] Aan je replies te horen ben je vaak genaaid of niet? ;)
Link naar reactie
[quote:2a590367d3="Jaap H"]Off topic too, zo wordt je dus ook belazerd, je bent gewaarschuwd; dit hoef je niet te pikken![/quote:2a590367d3]Acoustic management is een feature van de drive (kun je evt zelf uitschakelen), geen beperking. Je wordt dus niet belazerd, ze "verhelpen" het probleem toch?
Link naar reactie
[quote:7e8405762a="Captain_Kansloos"][quote:7e8405762a="Jaap H"]Off topic too, zo wordt je dus ook belazerd, je bent gewaarschuwd; dit hoef je niet te pikken![/quote:7e8405762a]Acoustic management is een feature van de drive (kun je evt zelf uitschakelen), geen beperking. Je wordt dus niet belazerd, ze "verhelpen" het probleem toch?[/quote:7e8405762a] Wie stuurt z'n schijf op ter reparatie om het 'acoustic management' op z'n 'stilst' te laten zetten bij eventueel defect?! Doekje voor het bloeden.....; belazeren door de werkelijke oorzaak niet te verhelpen, maar je af te schepen. Leuk voor wie er intrapt, echter een reden voor waarschuwing.
Link naar reactie
[quote:eb2809e6f8="Captain_Kansloos"]Even een beetje off-topic; maar zou dat niet kunnen omdat ze acoustic management hebben aangezet op dat ding? Omdat je de eerste luidruchtig vond...[/quote:eb2809e6f8] Of dit nou echt off topic is, dat weet ik niet. Het risico op zich is wel on-topic. Dat van acoustic management is nieuw voor mij. Vorig jaar heb ik dit euvel ook al genoemd in een topic, maar toen is die term niet gevallen. Dat betekent dat een harde schijf op een lagere snelheid ingesteld kan worden? Of betekent dat nog wat anders? Ik had overigens een 30GB Seagate Barracuda. Uiteindelijk heb ik er een 40GB versie (ST340824A) voor terug gekregen die wat rustiger klonk. Overigens ook de data gevonden: 10 april 2002 verstuurd, 7 mei de 30GB vervanger teruggebracht, na 23 mei of een week later had ik de 40GB vervanging in huis.
Link naar reactie
Acoustic management is een verandering van sch(r)ijf strategie. De firmware benaderd de schijf dan minder 'aggresief' om het geluidsniveau te beperken. Maar dat gaat dus enigzins ten koste van performance. Ik weet eerlijk gezegd niet eens of die schijf van jou dat ondersteund. Van de andere kant; het kan natuurlijk ook zijn dat die schijf sowieso gewoon stiller is en iets minder presteerd; het is immers een totaal andere schijf. Over je huidige schijf kan ik alleen dit vinden: http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st340824a.html Daar staat niks over drive acoustics, maar dat kom ik wel in de product manaul (PDF op zelfde pagina tegen). Als 30GB Baracuda drive kan ik alleen deze: http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/0,1081,375,00.html Vinden, waarin ze het over [b:5de5580864]sound barrier technology[/b:5de5580864] hebben... Je zou Sea-tools eens kunnen downloaden en kijken wat je allemaal kunt instellen op je drive: http://www.seagate.com/support/disc/utils.html
Link naar reactie
[quote:35c80a7532="Captain_Kansloos"]Acoustic management is een verandering van sch(r)ijf strategie. De firmware benaderd de schijf dan minder 'aggresief' om het geluidsniveau te beperken. Maar dat gaat dus enigzins ten koste van performance.[/quote:35c80a7532] Interessant! Oh ja, voor de volledigheid, de 30GB vervanger was een ST330630A, Barracuda II. Mijn oorspronkelijk schijf was een 30 GB Barracuda zonder nummer toevoeging, het type nummer was overigens hetzelfde (?). Het is best wel een gedoe, ik zal dat Seatool tooltje er eens bijhalen. Ik ben overigens wel huiverig om harde schijf instellingen te wijzigen. Ik weet wat ik heb, ik weet niet wat het wordt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:b09f3421ff="InZane"][quote:b09f3421ff="Jaap H"][quote:b09f3421ff="Captain_Kansloos"][quote:b09f3421ff="Hans.Vosman"]De huidige draait goed hoewel ik vermoed dat die wat minder presteert.[/quote:b09f3421ff]Even een beetje off-topic; maar zou dat niet kunnen omdat ze acoustic management hebben aangezet op dat ding? Omdat je de eerste luidruchtig vond...[/quote:b09f3421ff] Off topic too, zo wordt je dus ook belazerd, je bent gewaarschuwd; dit hoef je niet te pikken![/quote:b09f3421ff] Aan je replies te horen ben je vaak genaaid of niet? ;)[/quote:b09f3421ff] Nee, Jaap H is tegen alle regels, wetten, voorwaarden en overeenkomsten. Lees maar een het topic [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=92880/]laptop vraagje[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...