Ga naar inhoud

Miele W 1069 met onregelmatige kuren


Aanbevolen berichten

Dag wasmachinedokters van Nederland. Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik heb hier een Miele Hydromatic W 1069 staan. Een oud beestje, maar helaas geen geld voor een vervanger. Het apparaat vertoont kuren. Als ik alleen voor centrifugeren kies, dan draait de trommel niet. Het programma wordt wel afgewerkt, maar zonder draaiende trommel dus. Als ik een volledig programma kies, dan draait de trommel juist niet tijdens de voorwas, maar wel weer tijdens de hoofdwas en het centrifugeren. De deur weigert ook te openen na een poging tot centrifugeren, ook al staat er geen water in de trommel. Alleen na een volledig programma reageert de deur wel op de openknop. Op basis van dit gedrag concludeer ik zelf dat de aansturing gaar is. Heb ik een nieuwe module nodig? Online vind ik deze voor 432 euro (artikel 3082335). Dat lijkt me de investering niet waard. Iemand met andere goede ideeën? Dank alvast!
Link naar reactie
Is een bekend probleem waarvoor je de module niet hoeft te vervangen. Op deze module zitten een aantal elkos (condensatoren, zowel liggend als staand model). Dit zijn de condensatoren C2,C4,C8,C24 en C30 Deze vervangen en hij werkt weer. Deze condensatoren zijn "verlopen" in hun capaciteit en nu zeer temperatuur gevoelig waardoor de voedings spanning op de module niet meer klopt. Voor minder dan 10 Euro heb je weer een werkende machine. Snelle test: maak de module eens goed warm met een haardroger, hij doet het dan in 9 van de 10 gevallen voor een paar minuten weer. Controleer ook de printplaat van de bedienings knoppen op slechte soldeer verbindingen. Zie ook http://www.klusidee.nl/Forum/van-alles-gelezen-en-geprobeert-miel-centrigfugeeert-niet-t65409.html
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...