Ga naar inhoud

kwaliteit Platinum CD's


Aanbevolen berichten

[quote:4ac5f09654="Jaap H"][quote:4ac5f09654="Robertstam"]Oke, weet ik dit ook weer, maar wat zijn dan wel goede merken?[/quote:4ac5f09654] TDK, SONY, immers die oorspronkelijke Japanners willen perfectie blijven nastreven, ze kunnen niet anders.[/quote:4ac5f09654] TDK laat anders ook hun cdr's door verschillende fabrieken maken, onder andere door Taiyo Yuden (goede kwaliteit) en Ritek (wisselende kwaliteit). Het probleem met cdr's is dat heel veel merken cdr's van verschillende fabrieken gebruiken en hierdoor de kwaliteit niet constant is.
Link naar reactie
Inderdaad is het essentieel wie de uiteindelijke producent is. En Ritek behoort nou niet tot de top, Tayo Yuden wel. Maar één belangrijk punt wordt m.i. toch over het hoofd gezien. Het merk brander. Want niet elke combinatie brander - CDR leidt tot een gelukkig huwelijk. Op mijn Sony brander hoef ik echt geen Mmore te branden, maar naast de grote merken Sony en TDK kom ik met mijn brander ook goed weg met That's Write. En ja, hoe lang een CDR na branden nog intact blijft. Voor het branden van audio cd's moet ik er niet aan denken, na 2 jaar een rotte cdr te hebben. Ik beperk mij tot zoals eerder genoemde Sony en vooral TDK en That's Write. Laatstgenoemde doet het bovendien ook heel aardig als (S)VCD in de DVD speler, qua compabiliteit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...