Ga naar inhoud

kwaliteit Platinum CD's


Aanbevolen berichten

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik van iemand een spelletje, op een platinum cd. De cd is nu niet meer te lezen, altijd netjes bewaard. Een vieze, bekraste en in de zon gelegen ouwe mitsui cd, die ik ooit nog eens met mijn cdd2600 scsi brandertje heb gebrand is nog steeds leesbaar. In het kort, platinum cd's schijnen niet zo lang mee te gaan. O ja, ik heb ook een doosje nashua, en later lifetec cd's gehad, waarvan de spiegelende laag gewoon losliet. Ook handig.
Link naar reactie
Ben ik het mee eens. Zag zaterdag op de beurs nog cd's met 50 jaar data garantie. Dat is leuk spul natuurlijk. Ga gewoon voor goede 'gewone' cd-r's, waar je altijd mee brand. Dan weet je dat je goed zit :) Iedereen vind een ander merk goed. Mij persoonlijk maakt het bijan niets uit. Als er maar genoeg op past en als de cd'tjes maar 32x aankunnen :D Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met een bepaald merk/type cdr's. En sinds ik mijn burnproof brander heb, heb ik nog geen enkele frisbee gefabriceerd.
Link naar reactie
[quote:3fe4fb5f4d="jaccoswinkels"]ik moest de overstap maken omdat ik morgen m'n 40x branden binnen krijg.. voorheen had ik een 16x. hiervoor gebruikte ik m'n vertrouwde lifetec cd's. die bevielen overigens goed :)[/quote:3fe4fb5f4d] ik heb ook een 16x en een lifetec sprong in de brander uit elkaar. Bij mijn computerwinkel zeiden ze dat het slechte cd's waren die heet werden door het branden en daarna met 40x werden gelezen, PATS. en bij de aldi zeiden ze: "wat is een brander?"
Link naar reactie
Ja en die test in de Computer Totaal stelde niets voor, was zeer slecht te noemen zelfs. Bij CD-R media moet men niet kijken naar het merk, maar naar de producent. Lees daarom eerst eens het volgende artikel: http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=91, en aangezien zij ook http://shop.cdfreaks.com exploiteren en het daarom misschien niet objectief over komt (maar het is wel objectief, hier ook nog een topic erover van het forum van Tweakers.net: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/606029) Eigenlijk zou iedereen die nieuwe CD-R's van plan is aan te schaffen deze informatie moeten weten, want zo kun je makkelijker de koopjes achterhalen en zien wat nu goed is. Ik kan daarbij melden dat Platinum vaak van fabrikant wisselt, en voornamelijk de slechtste kwaliteit en goedkoopste media opkoopt. Mijn advies, als je je CDs over een jaar gegarandeerd nog wilt gebruiken, koop GEEN Platinum.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...