Ga naar inhoud

Wasprogramma duurt veel langer, resetten


Aanbevolen berichten

Ik heb een Bosch Maxx 6kg Exclusiv WF0141ANL/08 FD 8308 700158 Het wasprogramma duurt meer dan een uur langer. Bijvoorbeeld een programma van ruim een uur duurt nu meer dan twee uur. Ik krijg geen knipperende lampjes of signalen o.i.d. en heb veel opgezocht over het resetten van de machine. Wat ik lees is tijdens de reset de toerentalknop indrukken maar die mogelijkheid zit niet op mijn machine. Wat kan ik doen zonder dure monteur te laten komen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Dank je HarryO, ik heb het getest en de machine warmt het water prima op dus daar kan het niet aan liggen. Ik zou toch graag weten hoe ik dit type kan resetten. Baat het niet dan schaad het niet lijkt me. Misschien helpt het om te vermelden dat de tijd van het ingestelde programma netjes terug loopt maar bij nog 1 minuut te gaan zit de machine nog steeds in het wasprogramma en verspringt vervolgens naar bijvoorbeeld 39 minuten resterend.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo .. Ik heb een bosch logixx 8 sensitive wasmachine en nu staat er alleen het logo bosh op de display en als ik draai op de knoppen om het op wassen in te stellen, dan geef het niks aan. Ik heb geprobeerd om de stekker eruit te halen.., het is ook geen kinderslot. Kan iemand mij aub helpen met een eventuele oplossing. Vriendelijke dank, Gadisa
Link naar reactie
Goedemiddag, Ik heb een een Siemens WM13S342NL/04 van juni 2010, die ook veel langer over bepaalde programma's doet. Bijv. 90 minuten als het 49 minuten moet zijn. Geeft geen foutmelding aan. Waar aan zou dit kunnen liggen? Moeten hier bijv. de koolborstels vervangen worden? Hoop dat iemand van u een antwoord weet. Dank.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Hallo .. Ik heb een bosch logixx 8 sensitive wasmachine en nu staat er alleen het logo bosh op de display als ik aan de instelknop draai blijft het logo staan. heb een reset gedaan niet gelukt.Soms naar een bepaalde tijd kan ik de machine wel weer instellen ? net of er een bepaalde tijd afloopt wie weet hier meer van Mvg Henk
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 1 jaar later...
hoi allen, ik heb een Bosch Maxx WFO 3262 van een jaar of 14 oud. De machine doet een drietal uren over een programma van ongeveer de helft. Per fase springt de teller terug naar veel langer. Ik begrijp dat het verwarmingselement de boosdoener kan zijn. De machine verwarmt inderdaad het water niet meer. Ik heb het element eruit gehaald en doorgemeten (27Ohm). Als ik het los van de machine koppel wordt het direkt super heet. Dus de weerstand is niet kapot. Alleen, in de machine krijgt de weerstand geen stroom. Op de voedingskabeltjes los krijg ik tijdens de wascyclus 40 volt maar als ik de kabeltjes koppel aan de weerstand meet ik niets. Zeer bizar. Tussen de polen van de weerstand zit een cylindervormig element (een voeler veronderstel ik). Is daar iets mis mee of is de sturing kapot. Ik merk ook dat in de wasfase de wasverzachter al mee naar binnen wordt gespoeld. Iemand een idee?
Link naar reactie
Ik verdenk eerdere de elektronica module zelf. Is de elektronica print achter het bedienings paneel. Controleer deze op losse contacten, vooral bij de relais. Controleer de relais ook op verkleuring/smeltplekken. De temperatuur sensor die in het element geprikt zit moet bij kamer temperatuur ongeveer 6 KOhm zijn en een lagere waarde krijgen als de temperatuur hoger word. Bij 45 graden ongeveer 2 KOhm.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...