Ga naar inhoud

Installatie geluidskaart


Aanbevolen berichten

Dames en heren, Wellicht een domme vraag: ik wil een geluidskaart installeren in een Zenith Pentium 2 PC. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan. Ik heb ook nog geen kaart gekocht; waarop moet ik letten? Is er misschien ergens een stappenplan te vinden op internet? Bij voorbaat dank voor een reaktie. Met vriendelijke groet, Jacco Haarsma
Link naar reactie
Zo dom is dit niet! Echter: je hoeft in tegenstelling tot vroeger weinig meer zelf te doen. Kies een vrij slot ("insteekstrip") en stop (schuif) die kaart erin, zodanig dat de aansluitingen aan de achterzijde van je PC "goed" uitkomen. Verder zal je (waarchijnlijk) nog een geluidssnoertje tussen de kaart en je CD speler moeten aansluiten (vaak meegeleverd). Verder kan er niet zo erg veel mis gaan. Na opstarten wordt de kaart door Windows herkend en zal om de software vragen, welke je daarna installeert. Als je op zeker wil spelen, kies dan b.v. voor de wat goedkopere SoundBlaster van Creative Labs. Over het algemeen weinig problemen, duidelijke handleiding, etc. Suc6, Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...