Ga naar inhoud

Laptop wil niet meer opstarten


Aanbevolen berichten

Ik kreeg een klein, gecentraliseerd scherm met zeer grote pictogrammen. Omzetten naar een hoge resolutie was niet mogelijk, ik kon niet bij de instellingen komen. Wat reste was de onvermijdelijke Format C. Sindsdien krijg ik bij het opstarten alleen maar de prompt. De C- schijf kan de Laptop niet meer vinden, op een opstartdiskette reageert hij niet...... Wat kan dit zijn en wat moet ik doen om de Laptop weer aan de praat te krijgen? [ Dit Bericht is bewerkt door: mories_d op 2002-01-20 16:56 ]
Link naar reactie
Vertel eens iets meer over je laptop. Het is een IBM ThinkPad Welke opstart volgorde staat er in de bios. Ik zou het niet weten. Ik weet niet eens hoe je in de BIOS moet komen, als ie er al is. Heeft de laptop mogelijkheden om gebruik te maken van een zelf opstartende cd-rom. Als ik de laptop nu opstart geeft het scherm alleen een zwart scherm met een eenzame prompt linksboven. Verder helemaal niets. Hij reageert niet op een opstartdiskette, hij geeft geen C:. Laat staan de drive letter van de CD-rom... Hoe heb je format c: kunnen doen? Met kunst en vliegwerk. Het beperkte scherm met zijn lage resoluties liet nog wel wat zien. Bij veel toepassingen kon je niet meer bijkomen omdat ze buiten het scherm vielen. Zo kon ik niet bij de eigenschappen van het beeldscherm komen om daar de resolutie aan te passen. Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen door via Start/Programma's/MS-Dos-prompt te activeren (Win98sec) Is deze info voldoende? hopelijk kun je er iets mee. BVD, mories_d
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...