Ga naar inhoud

CanoScan 600 Scanner


Aanbevolen berichten

Mijn CanoScan 600 is nu 4 jaar oud en begint kuren te vertonen. Op scans zie je, vooral op een donkere achtergrond, smalle (donker, maar toch beduidend lichter dan de achtergrond) gekleurde lijntjes lopen. Zou dat het gevolg van slijtage kunnen zijn? En wat zou er dan (kunnen) slijten? Mijn scanner staat altijd aan, zou dat een rol kunnen spelen? Ook softwarematig zijn er problemen. Soms wordt de scanner tijdens de opstart-procedure van de computer niet herkend en is dan ook niet in apparaat-beheer terug te vinden, ook niet met een geel uitroepteken erachter of zo iets. Het gaat om een SCSI scanner, aangesloten op een Symbios 8100S PCI SCSI adapter; 53C810 Device (zo staat dat in apparaatbeheer) waar overigens ook nog 2 Plextors (CD-Rom + Recorder) op aangesloten zitten. In mijn vorige computer had ik een aparte (ISA) SCSI-kaart voor de scanner, toen werkte alles altijd perfect. Maar mijn huidige computer heeft geen ISA sleuven meer dus moet alles op dat ene PCI SCSI adaptertje. Wie heeft en verklaring voor bovenstaande problemen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...