Ga naar inhoud

Bevriezingen


Aanbevolen berichten

Geachter personen,

Een lange tijd terug heb ik onderdelen ingekocht bij FunPrice Computers, winkel Enschede.

De onderdelen voor de computer:

Abit BE6-II Moederbord Celeron 500 (incl converter) 128 MB SDRAM Soundblaster 128 PCI 20 GB Maxtor HD 40x CDROM AOpen Standaard 8 MB Intel AGP Videokaart

Nou is het probleem dat deze computer vaak bevriesd. Ineens in een spel of programma bevriest de computer. Alle onderdelen zijn ooit al eens vervangen (doordat het probleem zich toen ook voordeed).

Nou is mijn vraag of dit kan liggen aan de voeding. Er zit een 'standaard' 250 watt voeding in.

Zal het probleem opgelost zijn met een 300 watt voeding?

Aragna#99

Link naar reactie
Andere voeding proberen kan nooit verkeerd zijn maar ik denk eerder dat het aan je CPU ligt. Een celeron is gewoon in een woord KUT. als je dezelfde snelheid van een AMD of een pentium II /III CPU neemt zal je pc veel en veel beter lopen. Een celeron is meer voor af en toe wat tekstverwerken maar meer ook echt niet. En misschien dat die converter niet helemaal optimaal werkt incombinatie met de andere hardware. Mijn advies Celeron eruit en wat anders erin.

------------------ Death to all who oppose The FLy

IT's TiMe FoR A ReVoLuTioN

Link naar reactie
Nou kijk..

De compoe is niet meer van mij, ik speelde er nooit meer spellen op.

Maar toendertijd dat ik er spellen mee speelde zat er een Asus V3800 DeLuxe in.

Aan de videokaart licht het niet.

Maar de spellen die gespeeld worden zijn oa. GTA2 en The Sims etc.

Maar ook bij programma's bevriest ut ding

Iig bedankt voor jullie reactie

ik hoop er nog meer te krijgen! Alvast bedankt iig!

Link naar reactie
Helaas voor jou, het kan van alles zijn. Een driver probleem, een hardware conflict of een geheugen probleem. Zit er een bepaalde regelmaat in het vastlopen, of blijft het zeer willekeurig? Met regelmaat bedoel ik bijvoorbeeld: het probleem treedt het meeste op als ik een programma opstart, of als een toepassing plotseling erg actief wil worden of als ik met de muis een opdracht geef. Of hij hangt zich ook gewoon spontaan op zonder dat ik ook maar iets doe met de muis of het toetsenbord ...
Link naar reactie
Hans.

Het gebeurd willekeurig. Dan gebeurt het bij GTA2, dan weer in Word.

Naar mijn mening kan het niets te maken hebben met slaapstand of iets dergelijks aangezien de computer bezig blijft.

Geheugen lijkt me ook sterk, aangezien er net nieuw geheugen in zit.

En Surreal.. dit forum is bedoeld voor oplossingen of iets dergelijks, niet om LOL te trappen

doe dat maar buiten op het grasveld voor je raam

Link naar reactie
Hmm heb je al eens aan anti-vries gedacht? je hebt ook van die flacons waarmee je je pc zo kunt inspuiten, verkopen ze onder de naam ruitontdooier. Werkt perfect! :smile:

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: Surreal2K

lekker zinnig

[This message has been edited by Surreal (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Aragna99: Geheugen lijkt me ook sterk, aangezien er net nieuw geheugen in zit.

Daar heb je gelijk in, vooral als de problemen ook optreden met alleen het oude geheugen.

Ik heb tot nog toe één PC meegemaakt waarvan ik ook het hang probleem niet heb opgelost. Omdat die 19 van de 20 keer het prima doet en het is een DX2 laat ik het er maar bij. Ik vrees dat die computer een hardware probleem heeft: vermoedelijk een breuk in het moederbord bij een VLB slot. Overigens bleek die PC ook plotseling te hangen toen ik er tegen aan tikte. Wat bleek: er zat een schroefje tussen het mobo en chassis. Ik was die schroef al kwijt en dacht dat die in de stofzuiger zat ... Omdat het mobo al raar deed voordat ik die schroef kwijt was, denk ik dat ik nog erg veel geluk heb gehad ...

Link naar reactie
Surreal, als je iemand niet kunt helpen probeer dan passief te blijven of geef tenminste zinnige input of verpak je humor in een iets subtieler jasje. Dit soort galgenhumor, hoe leuk het soms ook kan klinken, wordt niet altijd door iedereen goed opgepakt en zeker niet door mensen in PC nood. :wink:

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

[This message has been edited by Slashhead (edited 10-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Surreal: Hehehe Jullie hebben gelijk. komt ie: kep dezelfde processor en voeding nen geluidskaart,daar ligt het niet aan.

Het probleem ligt volgend mij in die videokaart. donder daar is nieuwe drivers op. :grin:

Nou hoe was dit :wink:


En dit is nummer 2 met enorm zinnige input. Kenne we deze lui afvoere ???

Link naar reactie
Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt en dat lag, net als Hans Vosman aangeeft aan het moederbord. Er kunnen inderdaad problemen zijn met een van de uitbreidingssloten waardoor af en toe de stroomtoevoer wordt onderbroken. Warmte en/of bewegingen kunnen daarvoor de oorzaak zijn. Een miniem contactpunt is al voldoende Het is natuurlijk niet het gemakkelijkste maar ik zou kijken of je een ander mobo eens kan proberen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...