Ga naar inhoud

Ultra ATA 100 Controller installeren


Aanbevolen berichten

Ik heb een Ultra ATA 100 Controller (PCI-kaart) geinstalleerd, maar het lukt toch niet. Ik de kaart laten herkennen in Windows 98, zonder dat de HD daar op dat moment al aangekoppeld was (omdat de kaart uiteraard niet herkend werd en de software dus niet op kon starten). Omdat de HD nog gewoon opstartte signaleerde deze een 'vreemde' PCI-kaart en kon ik dus de meegeleverde drivers installeren. In Systeem/Apparaatbeheer werd hij dus opgenomen. Toen ik de HD wel aan de kaart verbond, kreeg ik toch dezelde foutmelding dat er geen drivers te vinden waren en het hele systeem dus niet op kon starten. Ik heb geen idee hoe ik dit kan veranderen. Wie wel?

Bij voorbaat dank,

J. Verduyn

Link naar reactie
Was de melding niet toevallig dat er geen bootable device gevonden kon worden? Ik heb ook een extra controllerkaart in mijn systeem, en mijn bios herkent die als SCSI controller. Als ik dus van die controller kaart wil opstarten, moet ik in de bios SCSI als 1 van de bootopties instellen.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by BA: Was de melding niet toevallig dat er geen bootable device gevonden kon worden? Ik heb ook een extra controllerkaart in mijn systeem, en mijn bios herkent die als SCSI controller. Als ik dus van die controller kaart wil opstarten, moet ik in de bios SCSI als 1 van de bootopties instellen.


yep :grin: had ik ook

geef eens wat meer info wat voor mobo, wat zit erop/in, BIOS, exacte omschrijving van problemen/foutmeldingen en hoe herkende windows de u100 driver

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...