Ga naar inhoud

Geluidskaart on board die het niet doet, mijn PCI geluidskaa


Aanbevolen berichten

Ik heb een Chaintech 693A/AP moederbord met een geluidskaart: AC'97. Nu heb ik de schijf geformateerd en doet mijn geluidskaart het niet. Wel heb ik nog een Sound Blaster van Creative. Kan ik die niet in de pc stoppen en dan hem installeren. Heb ik dus al geprobeerd, maar dan hoor ik geen geluid. Wat moet ik doen????? Kan ik de geluidskaart op het moederbord niet uitzetten of zo.
Link naar reactie
Na formatteren van de harddisk is de procedure: - installeren windows - installeren van de chipset drivers - installeren onboard sound drivers Beide laatste staan op de schijf die bij je moederbord geleverd is anders zijn ze bij Chaintech te downloaden. Overigens moet de handleiding van het moederbord ook vermelden of je wel of niet chipset drivers moet installeren. Daarna moet je onboard sound weer gewoon werken. De AC'97 is overigens uit te zetten in het bios als je een andere geluidskaart wilt installeren. In dat geval hoef je ook de AC'97 drivers niet te installeren.

Suc6

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...