Ga naar inhoud

Sok vast onder trommel


Aanbevolen berichten

Voor de 3e keer binnen een paar maanden is de trommel vastgelopen (Electrolux machine), omdat er een kledingstuk tussen zit. De 1e keer heb ik een monteur laten komen, die het probleem razendsnel had opgelost. De 2e keer is het mij gelukt om het kledingstuk los te wrikken (kledingstuk heen en weer halen, trommel met de hand draaien, etc..). Maar nu zit er een sok vast die ik met geen mogelijkheid los krijg. Wat moet ik doen ? vandaag wist ik overigens zeker dat de trommel zeker niet te vol zat. Machine is nu zo'n 10 jaar oud, dus misschien is er wat structureels stuk waardoor ik beter een nieuwe kan machine kan kopen. Of heb ik gewoon pure pech ?
Link naar reactie
Deksel? Het is toch een voor lader? Dan is het een deur... Verwijder het achter paneel. Je kunt het nu op 2 manieren doen: - Verwarmings element verwijderen. Draai hiervoor het schroefje/moertje in het midden van het element bijna helemaal los en druk hem dan iets naar binnen. Je kunt nu de beugel van het element los wrikken en het element er uit pakken. Via dit gat kun je het wasgoed er misschien uit krijgen. Het element zet je terug door hem er weer goed in te duwen en het schroefje/moertje weer vast te draaien. Zorg er voor dat je het rubber of de rand van de kuip niet beschadigd, je blijft dan lekkage houden. - Via de slang tussen kuip en pomp. Draai de klemmen van de slang los en verwijder de slang. Via het gat kun je het wasgoed verwijderen. Zet de slang weer terug en draai de klemmen weer vast. Ook hier: Zorg er voor dat je het rubber of de rand van de kuip niet beschadigd, je blijft dan lekkage houden. Let op dat de bal in de slang er weer goed in komt. Zit er soms speling tussen de trommmel en de kuip? Dat kan verklaren waarom je er wasgoed tussen kunt krijgen. En anders een waszakje gebruiken voor het kleine spul. Laat voor beide oplossingen de machine wel eerst helemaal leeg lopen.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • 1 jaar later...
Kijk met een zaklamp door de gaatjes van de trommel. Zie je iets zitten wat er niet hoort? Indien niets te zien: trek de snaar tussen motor er trommel er af. Kun je hem nu wel draaien? Denk het niet: dan zijn het vast gelopen lagers. Helaas is dat dan einde machine, de kuip kan niet uit elkaar.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Hallo, Bij ons zit er ook iets vast onder de trommel. We denken een muntstukje ofzo. We hebben een whirlpool fwfbe71484wk zoals deze: https://www.krefel.be/nl/p/11003046-wasmachine-fwfbe71484wk?gclid=EAIaIQobChMIjPyr3N2C7AIVkteyCh1qjAc9EAAYASAAEgIu6vD_BwE Hoe krijgen we dit eronder uit zonder monteur? Als we de trommel draaien maakt het steeds een geluid. Alvast bedankt!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...