Ga naar inhoud

DVD formaat branden (videoTS)


Aanbevolen berichten

ik heb op mijn pc nog wat films staan, DVDRIP formaat, dus de map: VIDEO_TS met daarin alle bestanden. nu vraag ik me af, hoe brand ik deze op dvd? ik doe het nu zo: ik heb de DVD (x:/film). daarin brand ik 2 mappen VIDEO_TS & AUDIO_TS de map AUDIO_TS is vaak leeg vaak als ik zo brand dan heeft de dvd slechte kwaliteit beeld. terwijl het wel gewoob 4,2 gb is. adere films met goede kwaliteit zijn ook 4,2 gb. hoe kan ik dit verhelpen? en hoe kan ik het beste DVDRIP branden?
Link naar reactie
Met IMGburn (gratis programma) branden bijvoorbeeld. Echter heb je de videobestanden al eens op je pc afgespeeld en de kwaliteit bekeken? Klinkt namelijk eerder als slechte kwaliteit films dan problemen bij branden. De bestandsgrootte zegt immers niet zo veel. Een TS of TC kan ook 4,2GB groot zijn, maar de kwaliteit is toch echt slechter dan een retail.
Link naar reactie
Zoals al werd opgemerkt door arjant2 en tomvdlee: de bron kan niet goed zijn dus even checken op je pc op kwaliteit. (Soms wordt een slechte bron opgeblazen tot dvd formaat.) Let er ook altijd op dat als je VIDEO_TS en AUDIO_TS hebt, je brandt en niet (ook) transcodeert. Overigens is VIDEO_TS niet de vorm van een dvd-rip: dat is meestal een .avi van ca. 700 MB. Maar het kan wel een opgeblazen naar dvd-video dvd-rip zijn. Een dvd-rip branden kun je als data-dvd, waarbij je standalone dvd-speler dit niet dvd-video compliant formaat moet kunnen afspelen, of je kunt het transcoderen en authoren naar een echte dvd-video (met de bekende VIDEO_TS en AUDIO_TS bestandsstructuur).
Link naar reactie
Als je wilt dat de dvd daadwerkelijk een video dvd word moet je in je brand programma opgeven dat je een video-dvd wilt branden, dus op de knop video-dvd drukken. Vervolgens maakt als het goed is het brandprogramma een inhoud aan bestaande uit een VIDEO_TS en AUDIO_TS map, in de VIDEO_TS map moet je de inhoud van je film plaatsen, dat zijn dus de IFO,BUP en VOB bestanden, maw de hele inhoud van de VIDEO_TS map van je film. Als je niet deze werkwijze volgt maar "gewoon" een dvd maakt met daarop de VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen met inhoud word het geen video dvd maar een data-dvd met daarop video bestanden. Een moderne dvd speler(of pc) heeft daar geen moeite mee en speelt hem evengoed af maar mogelijk via een andere afspeel routine dan de dvd-video afspeel routine, die andere afspeel routine kan een slechter beeld geven. Mijn Philips divx/dvd speler (=goedkope chinese rommel) vertoont iig bovenstaand gedrag; een video-dvd geeft mooi beeld, een uit dezelfde dvd geript mpeg2 video fragment en als data-dvd gebrand ziet er lelijk uit. Moderne Dvd spelers kennen 2 modi: de video-dvd modus waarbij een hele ketting aan filters word opgezet om een zo fraai mogelijk beeld te leveren van een bron waarvan tot in detail bekend is wat en hoe er mee mogelijk is, je krijgt dan ook het volledige dvd menu tot je beschikking met chapters/angles/subtitels enz. Die hele ketting aan filters word alleen opgezet door de speler als het op de dvd het "video-dvd" vlaggetje ziet dat op een video-dvd staat. Op een data-dvd staat dat vlaggetje niet en dus gaat de speler bij zo'n schijfje in data-dvd modus, hij leest het schijfje, probeert de inhoud te herkennen, hangt er vervolgens zelf een vlaggetje aan (in dit geval word dat dan een MPEG2 vlaggetje en sluist vervolgens de inhoud door aan een afspeel algoritme die mpeg1-2-4 kan afspelen, dat algoritme is doorgaans niet zo geavanceerd als het video-dvd algoritme.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...