Ga naar inhoud

Optische toslink & digitale coax kabel


Aanbevolen berichten

heey ik ben op zoek naar 2 goede kabels. 1 optische toslink kabel van 5 meter en 1 digitale coax kabel ook van 5 meter. Ik heb al veel kabels gevonden op internet maar wat mij opvalt is dat er een groot prijsverschil tussen zit... de ene kost 20 euro en de ander 60. Dit verschil is vooral te merken bij de digitale coax kabel... Kan iemand mij uitleggen waarom deze prijsverschillen zo groot zijn?? en heeft iemand misschien een suggestie voor die kabels?? qua merk, kwaliteit en prijs... alvast bedankt
Link naar reactie
Dure kabels zijn meestal onzin. Zeker bij digitale kabels slaat 't nergens op. Een digitaal signaal is namelijk een 1 of een 0. De kwaliteit van de kabel beïnvloed dat niet. Ook hebben dure kabels vaak gouden pluggen. Dit zou namelijk niet oxideren en dus beter geleiden. Maar de pluggen maken eigenlijk geen verschil. Ik vind 20 euro voor 5 meter al erg duur. Ik heb op de markt een prima S-VHS kabel van 10 meter voor 5 euro gekocht. Overigens zijn sommige supergoedkope kabels (1 euro) dan weer niet goed. Maar dat ligt dan aan een brakke plug en starre kabel. Mijn ervaring met coax-kabel voor tv-signaal is dat de goedkoopste wat ruis geeft. Maar de op-één-na goedkoopste is gewoon goed. Ik zou dus de de op-één-na goedkoopste nemen. En zo merkloos mogelijk. Zelf solderen?
Link naar reactie
Verschil zit nagenoeg altijd in de kwaliteit van de connectoren en de kabel. Dan blijft de vraag wat een slechtere kwaliteit dan is? Minder goed afgeschermd, onjuiste impedantie, meer reflecties in de kabel (meestal alleen fataal bij hoge frequenties en coax), slappe connectoren? Zelf heb ik een vrij goedkope optische kabel. Deze lijkt me prima. Voor coaxkabel zijn er wel bepaalde karakteristieken belangrijk, helaas staan er bij de kabels nagenoeg nooit specificaties, dus dan valt er ook niks over te zeggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...