Ga naar inhoud

HDD recorder via het netwerk


Aanbevolen berichten

Ls, Ik ben van plan om een HDD recorder te gaan kopen en wil deze in het netwerk hangen. Nu zag ik dat Pioneer een HDD recorder aanbiedt met een ethernet aansluiting. Probleem is dat deze alleen met Vista werkt. Nu zijn er ook HDD recorders met een USB 2.0 aansluiting. Weet iemand of het mogelijk is om hierop USB-ethernet converter aan te sluiten en op deze manier de HD recorder te koppelen aan het netwerk. Dlink heeft bijvoorbeeld zoiets beschikbaar. Doel is om opgenomen programma's via het netwerk te kunnen kopiëren ipv met een usb harde schijf heen en weer te lopen. Kan iemand mij van info voorzien? bvd gerke
Link naar reactie
Over het algemeen gesproken kan dit niet heb ik begrepen: zo'n aansluiting is meestal niet voorzien van een host controller, zodat er geen usb apparaat als een dergelijke converter op kan worden aangesloten. Of dit klopt kun je min of meer afleiden uit de gebruikte connector: is dit van het type (A) zoals je op een pc vindt, dan is er mogelijk wel een host controller aanwezig, is het van het type (B) praktisch vierkant, dan niet. Uitsluitsel geeft natuurlijk de gebruiksaanwijzing: als daar niet nadrukkelijk de mogelijkheid genoemd wordt tot het kunnen aansluiten van de HDD recorder, via de USB aansluiting, op iets anders dan een PC, dan kan het zeer waarschijnlijk niet.
Link naar reactie
Okay, Ik zag dat WD een betaalbare mediaspeler met hdmi heeft. Volgens mij heeft die een platte USB connector. Is het dan wel mogelijk om deze met couverter USB-ethernet aan te sluiten, maar ook te koppelen aan een HD recorder. Als ik zo op internet rondlees zijn er HD recorders waarbij via USB een extra harde schijf kan worden aangesloten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...