Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik hoor overal zo'n lof spreken over die VLC speler. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ding nog nooit aan de praat gekregen heb. Ook niet met een R-klik op een mpeg, avi, flv enz.. mediabestand en dan kiezen voor "open met ...". Vroeger op mijn XP kreeg ik het ding ook niet aan de praat en toen had ik de befaamde K-Lite Codec pack geinstalleerd met de MPC player. Ik had die MPC enkel vast aan avi's gekoppeld, d.w.z dat voor al de andere media bestanden mijn WMP opende. Mijn *.vob bestanden had ik dan weer aan mijn PowerDVD gekoppeld en mijn *.divx bestanden aan mijn DivX player. Dat had zo zijn voordelen en bedoelingen waar ik U hier niet mee ga vervelen. Ik kon deze bestanden natuurlijk ook openen met MPC na een R-klik erop en dan voor MPC kiezen. Dit heeft nooit op die wijze voor VLC gewerkt. Ook nu niet enkele jaren later op mijn Vista OS. Het enige wat ik krijg op die VLC player is geluid. Er komt zelfs geen scherm open en de VLC speler blijft dus dicht met enkel het menu bovenaan. Ik wil natuurlijk geen enkel bestand "vast" aan die VLC speler koppelen. Ik heb trouwens nog een Zplayer en als ik die wil gebruiken hoef ik gewoon R op een media bestand te klikken en te kiezen voor open met.. en natuurlijk het vinkje weghalen voor "steeds openen met" (kunnen die mensen bij MS dat nu niet eens en voor altijd [b:55b9f45b60]"standaard afgevinkt laten"[/b:55b9f45b60] ipv aangevinkt !!!!). Iemand een idee waarom die VLC speler het niet doet ? Op het ogenblik werk ik met het CCCP-codec pack dat ook standard met de MPC werkt.
Link naar reactie
Bij mij was het er in feite alleen om te doen om te weten waarom die VLC niet werkt bij mij. Die GOM player kan dan wel goed zijn, maar hij word standaard met een heleboel codecs geleverd. Ik weet nou ook weer niet precies hoe dat zit qua compatibiliteit met de codecs van mijn MPC die ik het meest van al gebruik. Tenzij die codecs ergens in het mapje van die GOM player zelf natuurlijk zitten en zich in Windows niet gaan nestelen naast andere media player codecs, en ze daar eventueel gaan overschrijven.
Link naar reactie
[quote:2fc747218c="JimBFB"] Ook nu niet enkele jaren later op mijn Vista OS. Het enige wat ik krijg op die VLC player is geluid. Er komt zelfs geen scherm open en de VLC speler blijft dus dicht met enkel het menu bovenaan. [/quote:2fc747218c] Het enige wat ik kan adviseren met deze info is, het checken van deze [url=http://wiki.videolan.org/Main_Page]Videolan's Wiki[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:c35fe7c857="Hans.Vosman"]Recentelijk heb ik de VLC speler geinstalleerd (versie 0.9.6). Ik zocht iets om mp4 en ts bestanden af te spelen. Dat laatste is overigens geen normaal formaat. VLC leek goed te werken :D.[/quote:c35fe7c857]mp4, mkv kan je perfekt met MPC afspelen. Sommige mp4 ook met QuickTime trouwens. TS is wel een vreemde eend.
Link naar reactie
[quote:91232f0ed3="Pceetje"]Die VLC player heb ik er een tijdje geleden afgegooid, nu ben ik zeer tevreden over http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html . Het overwegen waard.[/quote:91232f0ed3]Mag ik daar [b:91232f0ed3]"niet"[/b:91232f0ed3] van maken ? Ik heb hem gedownload en nog niet geinstalleerd omdat ik in die dingen iets voorzichtiger dan normaal ben. Dus zocht ik naar een forum over die GOM player. Schrijf me in etc.. Ik stel daar de eerste en normale vraag hoe dat dat zit met die codecs, en of die GOM Player er andere niet overschrijft of dat die codecs van die GOM Player misschien in het mapje van die player blijven zitten en zo andere codecs van andere players (ik gebruik dus een MPC en QT player ook !) niet hindert. Ik kijk alle dagen dus uit nr. een antwoord .. niets. Na een week ook niets. En dat voor een zo essentiele vraag vind/vond ik vreemd. De support voor die GOM player is dus zo goed als onbestaande geworden. Totaal aan z'n lot overgelaten. ik heb hier touwens op dit forum van Computer Totaal al slechte reakties gelezen over die GOM player. Nl. wat die speler doet om in de kijker te komen. Bij iemand op dit forum veranderde hij zelfs alle *.dat extensies met een GOM player ikoontje. Bleek zeer moeillijk weg te krijgen. Kijk nu even goed naar mijn Avatar en lees wat erbij staat. Ik had lang geleden ooit eens zo'n probleem gehad. 70% van al mijn ikoontjes veranderden in zo'n stom ikoon van een of ander programma. Na het verwijderen van het programma bleven bijna alle niet vast gekoppelde extensies dat stom ikooon aanduiden. Ik ben dat nooit vergeten. Nu ben ik slimmer en ken ik de knepen en de programma's hoe je zoiets kan vermijden of terugschroeven. Daarom die Avatar die ik vanaf de eerste dag hier had en die niemand begrijpt, tenzij misschien nu. Ondertussen ben ik dus lid van dat GOM forum, maar geef de mensen wel de verdoken goede raad naar iets anders uit te kijken in afwachting. Ik geloof dat je er perfekt tevreden over bent over die GOM Player, maar hoop dat je het forum van die player niet nodig "meer" hebt. Ik neem je advies van die GOM Player in het geheel niet kwalijk hoor. Het is maar dat ik hem nu voorlopig toch niet durf te installeren.
Link naar reactie
Ik gebruik zelf Jetaudio wat je 5.1 set een behoorlijke boost geeft. In vista vervalt vaak de 5.1 Surround sound bij normale MP3 nummers. Bij XP kun je het nog wel af met andere programma's, maar met Vista heb je echt Jetaudio nodig voor 5.1 geluid. Het ik het niet over het surround gedoe maar over dat uit iedere speaker geluid komt en even hard.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het is niet zo moeilijk hoor :D Als je rechtsklikt op het bestandje dat je wil openen met VLC en klikt op "openen met" krijg je een lijstje met programma's..Als ie daar nou niet tussen staat druk je op "standaardprogramma selecteren" en dan vervolgens op bladeren (rechts onderaan). En dan maar zoeken waar ie staat.. Volgens mij is de default map C:\program files\videoLAN\VLC . En daar zou dan theoretisch gezien een icoontje moeten staan met de naam vlc --> dubbelklik. Dan staat ie als het goed is voortaan bij de lijst in openen met.. Er is een selectie vakje "dit type bestand altijd met dit programma openen" dat je kunt unchecken om ervoor te zorgen dat het standaardprogramma ongewijzigd blijft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...