Ga naar inhoud

Windows XP: DVD speler - lezen CD/DVD duurt heel lang


Aanbevolen berichten

Ik probeer met DVD speler een CD/DVD (data) te lezen. Na lange tijd komen de directory mappen op de CD/DVD in beeld. Voordat een bestandje te zien is, duurt heel lang. (5-10 minuten) Dit duurt per bestand zeer lang. De DVD speler zou door elk programma benaderd moeten kunnen worden. De data is kennelijk - zeer traag - te lezen. Wat gedaan: - met lucht (föhn) eventueel stof of vuil proberen te verwijderen - de instellingen van de DVD speler (region) zijn OK (voor data niet belangrijk) - Everest test geeft aan dat drive correct werkt - windows XP geeft aan dat drive correct werkt - de aansluitingen op de drive en het moederbord gecontroleerd - DVD-RW op dezelfde kabel werkt - Nero InCD wordt niet opgestart Wat kan er fout zijn?
Link naar reactie
Is dit traag lezen van data alleen met zelf gebrande CD/DVD+/-R(W)'s? Of ook met fabriek geperste CD/DVD's? Zoals de originele Windows installatie CD/DVD. Als het gaat om zelf gebrande CD/DVD+/-R(W)'s. Heb je dit met verschillende merken? Worden die CD/DVD's wel goed gelezen in een andere DVD speler/brander? Je zou een test kunnen doen met applicatie [url=http://www.cdspeed2000.com/]Nero CD DVD Speed[/url] via opties Benchmark en ScanDisk. Dat XP en Everest aangeven dat de drive correct werkt, zegt niet zoveel. Er wordt alleen gekeken naar het elektronische van de drive. En niet naar de lenzen van de drive. Werd deze gelijkelijk trager of opeens? Check ook nog op InfoNu deze info over onderwerp [url=http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/25441-problemen-met-de-cd-en-dvd-brander.html]Problemen met de cd- en dvd-brander.[/url]
Link naar reactie
Met alle soorten en merken DVD/CD's heb ik dit probleem. Dus geperste en gebrande DVD's/CD's en allemaal schoon. WindowsXP of de brander programma's geven geen foutmeldingen. Probleem is spontaan ontstaan, na laatste windows XP update van afgelopen dagen. Het hoeft daar niets mee te maken te hebben. Omdat de DVD speler kennelijk nog leest, zij het uiterst langzaam, lijkt het alsof de Drive zelf nog niet definitief defect is. Ik ben ook met Herstelpunten teruggegaan, het maakt niets uit. Als ik een brander programma opstart, dan komt het venster in beeld met rood knipperend lampje, dus dat de drive nog niet ready is. Als je dan maar lang genoeg wacht wordt dat een groen knipperd lampje in het venster en daarna een vette V van voldoende/goed. Daarna kan je een CD of DVD in de brander plaatsen. Je zou dan de DVD of CD kunnen kopieëren. Of dat daadwerkelijk lukt weet ik niet. Ik breek dan de kopieerslag van een CD of DVD af. Ik heb ook register cleaners, de waarden laten terugzetten. Ook dat heeft geen effect. Ik zou aan de IDE stekker een andere DVD drive kunnen hangen en kijken of dat wel werkt. Probleem is dat alles strak gemonteerd in de behuizing van de PC vast zit, dus geen loshangende kabels. Een andere DVD drive plaatsen gaat moeilijk omdat het front van de PC openscharniert als er een DVD geplaatst of verwijderd moet worden en die constructie niet standaard op elke DVD drive zit. Ik zou het front van de PC moeten slopen en dan de DVD drive kunnen verwijderen en dan een andere plaatsen...... Omdat de DVD nog levenstekens geeft, heb ik dat nog niet gedaan..... Het open en sluiten van de lade met software werkt gewoon. Het is net of sector 00 niet gelezen wordt van elke DVD/CD. Ik heb van een brander programma gezien, dat op sector 00 lange IO bewerkingen plaatsvonden, voordat sector 00 kon worden gelezen. Het is wel een leuk argument om een PC met Intel I7 aan te schaffen. :D Ook in die dingen zit alleen maar een BR/DVD/CD-drive-RW en geen tweede drive om alleen te lezen......
Link naar reactie
Maar je hebt nog niet gemeld wat de resultaten zijn van de voorgestelde test met applicatie Nero CD DVD Speed. Tevens zou je DVD speler nog kunnen testen in Windows veilige modus. Het gaat toch wel om Windows XP met Service Pack 2 of 3. Omdat er anders ook nog sprake zou kunnen zijn van virus, spy- en/of malware. Staan in het apparaatbeheer voor de DVD speler en -brander de DMA nog aan? En kun je er nog muziek CD's en Video DVD's op afspelen? Al je de beschikking hebt over een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/LiveCD]Live CD[/url] zou je die er ook nog op kunnen testen. Dit om een Windows fout uit te sluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...