Ga naar inhoud

CD kan niet afgespeeld worden


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wilde gisteren een CDtje draaien op mijn laptop. Ik stop 'm erin en ik speel 'm af met Itunes. Vanaf het eerste nummer blijft tie haken en alles. Ook als ik de nummers heb geconverteerd blijven ze lastig doen. Nu, ik haalde de CD eruit en ik zag geen beschadiging. Ik speelde de CD beneden op de DVD speler af en op me Portable DVD speler, helemaal geen problemen. Ik testte het nog met andere CD's op mijn laptop en bij sommige nummers deed ie ook een beetje vreemd. Als ik naar Deze Computer ga om het te openen krijg ik deze foutmelding: E:/ is niet toegankelijk. Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat. Ik had de CD 5 maanden geleden weleens eerder afgespeeld en geconverteerd op dezelfde laptop met volgens mij een oudere versie van Itunes. Ik probeerde de CD ook nog af te spelen met Realplayer en daar sloeg tie de nummers helemaal over. Kan iemand mij hier aub mee helpen?
Link naar reactie
Welke CD (artiest / titel) ? Staat er zoiets als "copy controlled" op het doosje ? In zulke gevallen kan het inderdaad zo zijn dat de cd geweigerd wordt of anderszins vreemd gedrag vertoond als je dit via een laptop probeert af te spelen. Je kunt proberen of je met behulp van CDex de tracks kunt rippen : http://cdexos.sourceforge.net/ Dat programma heeft bij mij nog elke cd gepakt, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik cd's met de tekst 'copy controlled' mijd als de pest. // --- andere mogelijkheid : je hebt in de afgelopen maanden software geinstalleerd die DRM (zoals securom en starforce) bevat die je cd-speler onklaar maakt. Je kunt proberen de software in kwestie te verwijderen, maar daarmee ben je nog niet van de verborgen drivers af. Beter is het om een complete re-install van je OS te doen of in ieder geval de situatie van een paar maanden (toen je cd het nog deed) geleden te herstellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...