Ga naar inhoud

geen geluid opeens??


Aanbevolen berichten

Beste mensen Ik heb opeens geen geluid meer? Als ik muziek afspeel op iets anders filmpje bv hoor ik niets. De kabels zitten erin en de boxen staan gwn aan? Als ik naar eigenschappen voor geluiden en audioapparaten ga en klik op het tabblad Geluiden dan zie ik het woord Programmagebeurtenis: Daaronder staat Windows Afdrukken is voltooid (snap ik niet) Apparaat is verbonden ((eronder zie ik Win XP Hardware aangesloten)) Apparaat kan geen verbinding maken?? ((Windows XP Hardwarefout)) Kennisgeving van systeem (( Windows XP Ballon)) Snapt iemand misschien het probleem? MVG Samert
Link naar reactie
[quote:b3653f9dcb="Maxstar"]Staat er bij apparaatbeheer een geel uitroepteken bij de geluidskaart.? Installeer eens de laatste drivers opnieuw voor de geluidskaart.[/quote:b3653f9dcb] Bedankt voor je snelle reactie bij apparaatbeheer zie ik geen gele vraagtekens bij besturing voor geluid en video en spelletjes? Ik zie dan audiocodecs Legacy audiostuurprog en nog aantal eronder maar met daarnaast gwn het teken van geluid geen gele vraagtekens? :cry:
Link naar reactie
als alle software goed is, moet het probleem dus bij de hardware liggen.. Doen de boxen het wel op een andere pc? Doet de geluidskaart het wel op een andere pc? Werken er wel ander boxen op de geluidskaart? Heb je de kabels dubbel gechecked(nog belangrijker : Weet je zeker dát deze kabels wel werken?) Heb je de laatste drivers geinstalleerd? Nog zitten rotzooien met settings etc.?
Link naar reactie
[quote:6f7a9ee218="sanchises"]overigens, die dingen die je in je eerste post zei, zijn gewoon welke geluidjes windows moet afspelen bij bepaalde gebeurtenissen (bij een ballon bijvoorbeeld de welkbekende 'flop', het muziekje als de pc opstart etc)[/quote:6f7a9ee218] Idd bedankt voor je reactie Mijn boxen zitten in de monitor van de computer de kabel zit er gwn goed in, verder zie ik geen uitroeptekens bij apparaatbeheer Mijn geluidskaart is: VIA VT8237a/8251 hIGH Definition Audio controller. Hoe kan ik nou weten of het probleem in mijn software ligt bij de hardware iemand misschien een idee?? MVG
Link naar reactie
[quote:4c0801c504="Samert"][quote:4c0801c504="sanchises"]overigens, die dingen die je in je eerste post zei, zijn gewoon welke geluidjes windows moet afspelen bij bepaalde gebeurtenissen (bij een ballon bijvoorbeeld de welkbekende 'flop', het muziekje als de pc opstart etc)[/quote:4c0801c504] Idd bedankt voor je reactie Mijn boxen zitten in de monitor van de computer de kabel zit er gwn goed in, verder zie ik geen uitroeptekens bij apparaatbeheer Mijn geluidskaart is: VIA VT8237a/8251 hIGH Definition Audio controller. Hoe kan ik nou weten of het probleem in mijn software ligt bij de hardware iemand misschien een idee?? MVG[/quote:4c0801c504] Heb je dit al geprobeerd. Misschien kan je een systeemherstel punt terug zetten waarvan je weet dat het geluid nog naar behoren werkte. En installeer voor de zekerheid ook eens de nieuwste drivers.
Link naar reactie
[quote:685f234840="Maxstar"][quote:685f234840="Samert"][quote:685f234840="sanchises"]overigens, die dingen die je in je eerste post zei, zijn gewoon welke geluidjes windows moet afspelen bij bepaalde gebeurtenissen (bij een ballon bijvoorbeeld de welkbekende 'flop', het muziekje als de pc opstart etc)[/quote:685f234840] Idd bedankt voor je reactie Mijn boxen zitten in de monitor van de computer de kabel zit er gwn goed in, verder zie ik geen uitroeptekens bij apparaatbeheer Mijn geluidskaart is: VIA VT8237a/8251 hIGH Definition Audio controller. Hoe kan ik nou weten of het probleem in mijn software ligt bij de hardware iemand misschien een idee?? MVG[/quote:685f234840] systeemherstel heb ik al geprobeerd maar het lukte niet, moet ik dan de nieuwste drivers vinden van VIA VT8237a/8251 hIGH Definition Audio controller?? MVG Heb je dit al geprobeerd. Misschien kan je een systeemherstel punt terug zetten waarvan je weet dat het geluid nog naar behoren werkte. En installeer voor de zekerheid ook eens de nieuwste drivers.[/quote:685f234840]
Link naar reactie
[quote:92a911193b="Maxstar"]Kijk eens welk type moederbord je hebt. Op de website van de fabrikant kan je dan de audio drivers downloaden.[/quote:92a911193b] Veld Waarde Moederbordeigenschappen Moederbord ID 10/27/2006-PT890-8237A-6A7L8M4BC-00 Moederbordnaam Onbekend Front Side Bus Eigenschappen Bus Type Intel NetBurst Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR) Effectieve kloksnelheid 533 Mhz Bandbreedte 4267 MB/s Dit is wat ik eruit haal bij everest over het moederbord Ik heb een vraag ik heb gehoord dat er in de bios een sound optie is en die kan uitgeschakeld zijn, mijn vraag is hoe kom ik daar terecht als ik in de bios ben dan zie ik die optie niet MVG
Link naar reactie
[quote:6be91dba81="Maxstar"]Welk type Packard Bell is het, want dan kan je van de Website van PB de juiste drivers downoaden. p.s. Dit type nummer staat vaak op de achterkant van de PC op een sticker.[/quote:6be91dba81] Bedoel je de serienummer??? Ik heb GV_Profile 1.0.0.6 Geinstalleerd maar die geeft het volgende: Besturings: Windows XP Home SP3 NLD CPU2: Intel(R) Celeron(R) D CPU 3.20GHz 3192 Moederbord: Cuba MS-7301 Grafische kaart: NVIDIA GeForce 7300 SE 512MB 1440 x 900 Geluidskaart: Realtek High Definition Audio Bij geheugen geeft GV_Profile: 512 MB Als ik kijk via deze computer eigenschappen dan is het 1 GB? Snapt iemand dit?? MVG
Link naar reactie
[quote:cedd3719f5="Samert"][quote:cedd3719f5="Maxstar"]Welk type Packard Bell is het, want dan kan je van de Website van PB de juiste drivers downoaden. p.s. Dit type nummer staat vaak op de achterkant van de PC op een sticker.[/quote:cedd3719f5] Bedoel je de serienummer??? Ik heb GV_Profile 1.0.0.6 Geinstalleerd maar die geeft het volgende: Besturings: Windows XP Home SP3 NLD CPU2: Intel(R) Celeron(R) D CPU 3.20GHz 3192 Moederbord: Cuba MS-7301 Grafische kaart: NVIDIA GeForce 7300 SE 512MB 1440 x 900 Geluidskaart: Realtek High Definition Audio Bij geheugen geeft GV_Profile: 512 MB Als ik kijk via deze computer eigenschappen dan is het 1 GB? Snapt iemand dit?? MVG[/quote:cedd3719f5] Ik ben van Service Pack 3 naar 2 gegaan omdat ik op packard bell niet de drivers kom vinden voor XP SP3 maar wel SP2. Nog steeds werkt het geluid niet meer iemand idee/suggesties
Link naar reactie
[quote:4e6777397d="Maxstar"]Heb Windows opnieuw geinstalleerd of alleen SP3 verwijderd. Maar welk type packard bell is het nu precies. Ga eens naar apparaatbeheer en verwijder daar de onderdelen van de geluidskaart en start de pc opnieuw op, Windows zal nu de hardware herkennen en installeren.[/quote:4e6777397d] Mijn sn:121863090318 Bij apparaatbeheer moet ik dan besturing van geluid aanklikken en alles wat eronder staat verwijderen zoals. Audiocodec legacy-audiostuurprogramma's legacy-videovastlegapparaten mediabeheerapparaten realtek high definiion audio videocodecs PC dan opnieuwstarten bedoeld u dit? MVG
Link naar reactie
[quote:04a10d7515="Samert"][quote:04a10d7515="Maxstar"]Heb Windows opnieuw geinstalleerd of alleen SP3 verwijderd. Maar welk type packard bell is het nu precies. Ga eens naar apparaatbeheer en verwijder daar de onderdelen van de geluidskaart en start de pc opnieuw op, Windows zal nu de hardware herkennen en installeren.[/quote:04a10d7515] Mijn sn:121863090318 Bij apparaatbeheer moet ik dan besturing van geluid aanklikken en alles wat eronder staat verwijderen zoals. Audiocodec legacy-audiostuurprogramma's legacy-videovastlegapparaten mediabeheerapparaten realtek high definiion audio videocodecs PC dan opnieuwstarten bedoeld u dit? MVG[/quote:04a10d7515] Is dit wat er bedoeld wordt?? MVG
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...