Ga naar inhoud

TV aansluiten op receiver


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn TV aansluiten op mijn receiver. Ik heb een Sony LCD TV, hierop zit een rood en een witte tulpstekker aansluiting waaraan ik mijn Onkyo 7.1 receiver heb aangsloten. Het probleem is nu dat als ik het geluid aanzet op de receiver ik de volume knop heel erg hoog moet draaien alvorens iets te horen. Moet ik nog iets doen?
Link naar reactie
[quote:2234dd1f75="Maxstar"]Ik heb dit probleem ook gehad met mijn oude TV en versterker, ik ben hier toen nooit achter gekomen. Nu met een nieuwe TV op de bestaande versterker heb ik dit probleem niet. Ik neem dus aan dat er iets op de TV ingesteld moet worden, kan je toevallig niet het uitgangsvolume van de TV instellen...[/quote:2234dd1f75] Ik denk ook dat er op de TV iets ingesteld moet worden want mijn vorige receiver had dit ook al. Ik kwam dit stukje nog tegen dus ga eens proberen of het via een scart blokje wil werken. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1030673
Link naar reactie
[quote:53c1dc25b8="Lange Pier"]Welke ingang is er op de versterker gebruikt? Soms zijn die uitgangen ook gekoppeld aan de volume instelling van de TV en is het niet echt een line uitgang, die al eens hoger gezet? Indien je een scartaansluiting vrij hebt zou je nog een uitgangsscart verloop naar tulp kunnen proberen.[/quote:53c1dc25b8] Ik had CBL/SAT ingang geprobeerd op de versterker. In de handleiding wordt die ook aangeraden. Als ik de Scart gebruik (dit is AV1 en AV2) is het dus niet nodig om de TV op het AV kanaal te zetten?
Link naar reactie
Het verloop stekkertje voor je Scart moet goed zijn, hij moet een output hebben. Bovendien moet je Scart aansluiting op je TV ook geschikt zijn voor een output signaal. Dit kan je dus zien aan het tekentje dat naast de scart aansluiting staat. Ik heb 2 Scart aansluitingen op mijn TV eentje heeft alleen een pijltje naar binnen toe en is dus alleen een input. De tweede scart aansluiting heeft zowel een pijltje naar de scart toe als een pijltje dat er vanaf wijst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...