Ga naar inhoud

Home Cinema Set en oude 5.1 boxen


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Home Cinema Set van Sony (DAV S880) en deze is een jaar of 4 oud. Ik vind het een heel slecht product en als ik op internet verhalen lees over dit product zijn er heel veel klachten. Ik ben nu dus aan het kijken voor een nieuwe set. Ik heb dit op het oog: Onkyo TX-SR576 Receiver Onkyo DV-SP406 DVD speler Nu wil ik de 5.1 boxen van de Sony gaan gebruiken op deze nieuwe set. Ik zit ook nog te denken om er twee nieuwe front speakers bij te kopen en dat zijn de JBL ES20 (Northbridge) om zo een mooier muziek geluid te hebben. Vraag is dit aan te raden? Bij de Sony set zit een Passieve subwoofer. Kan dat op deze set? Kan ik beter voor andere surround set kiezen? Mijn budget is beperkt tot zo'n 600 Euro. De receiver en DVD speler kosten bij elkaar al zo'n 430 Euro.
Link naar reactie
Wat is wijsheid? De JBL ES20's lijken me aardig geschikt, hoewel 3-weg misschien wat overkill is. Weet je of die Onkyo de lage tonen via de L+R luidsprekers kan weergeven? Als die dat kan dan is het misschien zinvoller om naar nog wat grotere luidsprekerboxen kijken die nog wat meer laag kunnen weergeven. Alternatief is om nog even te wachten met nieuwe luidsprekers totdat je wat meer geld hebt. Anderzijds, wanneer de passieve subwoofer goed genoeg is, dan kan je met extra versterker daar nog wel geluid uithalen. Zelf heb ik 2 Kef Calinda's achter een "oude" stereo versterker hangen en gebruik ik dat setje zo nu en dan als subwoofer voor mijn 5.1 systeem. Normaliter gebruik ik mijn 5.1 set zonder subwoofer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...