Ga naar inhoud

Beamer geeft schaduwbeeld


Aanbevolen berichten

Ik heb een Benq beamer, type MP622 (DLP, XGA), zo goed als nieuw (20 branduren). Hij geeft echter een irritant schaduwbeeld. Het valt vooral op bij zwarte letters op een witte achtergrond. Zo'n 5 cm rechts van elke letter komt de letter dunnetjes terug, met daartussen een heel zwakke donkere veeg. Op de monitor zijn de letters echt volledig strak. Met de instelmogelijkheden van de beamer krijg ik het niet weg. Is dit normaal bij een DLP-beamer?? En zo nee, heeft iemand een idee of er iets aan te doen is? Ik ben blij met elke tip! Groetjes, Frans
Link naar reactie
Het lijkt me overspraak in je kabel; bij langere videokabels is er altijd het gevaar van overspraak, dwz dat signalen in de kabel naar elkaar gaan "lekken" Bij goedkope analoge monitor kabels zag je het vroeger ook wel dat er naast een windows venster lichtjes een tweede venster doorstraalde. Vooral bij een beamer is de kabel meestal erg lang( van pc/afspeler naar het plafond) en dus een potentieel risico. Het hangt dan af van de kwaliteit van de kabel maar ook van het type verbinding; bij een composiet verbinding kun je er gegarandeert op rekenen (gele tulp plug), bij een S-video kabel komt het probleem na een meter of 2-3 om de hoek kijken en bij RGB-YUV kabels moet een meter of 10-20 wel haalbaar zijn zonder problemen. Nog beter is DVI/HDMI of een vergelijkbare setup vooropgesteld dat je dan wel de digitale overdracht van de aansluiting gebruikt want ook in dvi/hdmi kan het signaal nog steeds analoog door de kabel lopen met overspraak als gevolg. Sluit het spulletje eens aan met een zo kort mogelijke kabel en kijk eens of je er nog steeds last van hebt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...