Ga naar inhoud

Sony Home Theatre System + Sony Bravia tv


Aanbevolen berichten

Het zit zo: We hebben een nieuw home theatre systeem gekocht van sony. Deze willen we aansluiten op de tv, xbox 360 en playstation 3. Vanuit de Xbox hebben we een kabel voor het beeld van de xbox naar de tv. Voor de audio gaan er een wit en een rood stekkertje vanuit de xbox naar de receiver van het theater systeem. Voor de tv dachten we gewoon simpelweg een hdmi kabel te gebruiken van de tv naar de receiver. Omdat een hdmi kabel geluid en beeld doorgeeft dachten we dus dat het moest werken. Helaas is dit niet het geval.. Aan de playstation 3 zijn we maar nog niet begonnen. Weten jullie hoe we de tv en playstation 3 moeten aanlsuiten op de receiver zodat alles werkt ???
Link naar reactie
ok dat gaan we even proberen... maar geluid voor je playstation 3 kan alleen via hdmi... Wat we geprobeerd hebben is een hdmi kabel naar de tv en vanuit de tv weer een hdmi kabel naar de receiver... maar dat lukt dus niet... het geluid is nog steeds alleen op de tv te horen... dus hoe krijgen we dat geluid doorgestuurd naar die receiver van het theater systeem???
Link naar reactie
[quote:e099366647="SecondSight"]dan praat je toch over een hdmi kabel[/quote:e099366647]Nee, over een optisch audiokabeltje. Of een analoge, kan ook. Waarom zou je dat via HDMI willen doen? Het gaat immers alleen om het geluid, niet om het beeld. Geef anders even de typenummers van de TV en Home cinema set op, dan kunnen we precies aangeven met welk kabeltje het het beste aan te sluiten is.
Link naar reactie
Specs [url=http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=HTD-750SF&productsku=HTD750SFEC1FI.EU&site=odw_nl_NL&pageType=TechnicalSpecs&imageType=Main&category=HCS+Surround+Kit+%26+DVD+Player#tab]Home Cinema Set[/url] en [url=http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=KDL-40W2000&cache=false&productsku=KDL40W2000AEP&site=odw_nl_NL&pageType=TechnicalSpecs&imageType=Main&category=TVP+32-40+Sony+BRAVIA+TV#tab]TV[/url]. Gewoon RCA (analoge) kabeltjes gebruiken dus ...
Link naar reactie
DTS bij DVD's gaat toch via gewoon je Home Cinema Set? Niet via je TV. Wil je XBOX360/PS3 met DTS geluid, dan zul je deze apparaten met optische kabels direct moeten aansluiten op de Home Cinema Set. Enne, met die set van RCA kabels zul je geen 5.1 geluid hebben, daarvoor heb je er zes nodig: 1 voor links voor; 1 voor rechts voor; 1 voor subwoofer; 1 voor center; 1 voor links achter; 1 voor rechts achter.
Link naar reactie
Als je de [b:616c4df05a]PS3[/b:616c4df05a] via [b:616c4df05a]HDMI[/b:616c4df05a] aansluit op je receiver geeft hij volgens mij beeld en geluid weer. Van lcd >>> receiver >>> HDMI kabel van PS3 >>>receiver >>> HDMI kabel Zelf heb ik een losse 7.1 receiver van Sony en daar moet ik HDMI 1 selecteren om beeld en geluid via HDMI aansluiting weer te geven. (ik kan 3 HDMI apparaten aansluiten via mijn receiver) De apparaten via scart aansluiting worden automatisch weergegeven op lcd. (HDMI doet dat niet...tenminste in mijn situatie niet.)
Link naar reactie
dat zou inderdaad gewoon moeten gebeuren, want het is juist de bedoeling van die kabel (beeld en geluid in een kabel, en daardoor minder kabels tussen je apparatuur). Het enige dat roet in het eten kan gooien is als de tv, receiver en de bron (dus je console/dvd-speler/etc) om welke reden dan ook niet compatibel zijn en dan mag je nieuwe firmware regelen ... (ik zag dat gister [url=http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=NL&slg=NLD&ctn=42PF9731D%2F10&submit.x=0&submit.y=0#]bij Philips op hun eigen website staan[/url], bij Sony zal niet anders zijn). Belangrijkste reden om HDMI te gebruiken is dat je tv en receiver er dan voor kunnen zorgen dat het beeld en geluid synchroon lopen ... (nog zo'n "voordeel" van die digitale "standaard"). (off-topic ... ik wordt echt niet happy van al de ellende die die HDMI-kabels met zich meebrengen :( ipv makkelijker krijgen we pc-toestanden met patches en compatibiliteits-problemen. Analoog en simpele digitale audio-kabels waren toch stukken makkelijker .... )
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
ik heb dit probleem dus ook. Ik heb een sony bravia, een playstation 3 en een sony home cinema set De playstation zit met een hdmi kabel en een scart kabel aan mijn tv, omdat de hdmi uitgang van mijn home cinema set dvd only is. Nu had ik in het begin mijn PS3 met de standaard PS-kabel op mijn tv aangesloten en kreeg ik gewoon geluid uit mijn home cinema set (die stond dan op tv). Met een HDMI kabel van mijn PS3 naar mijn TV krijg ik geen geluid op mijn home cinema set. Hij geeft wel gewoon geluid op mijn TV. Ik ben erachter gekomen dat die mijn PS3 niet ziet als HDMI randapparatuur op mijn TV (bij de instellingen van de TV kan je de TV naar HDMI randapparatuur laten zoeken). Ik denk dat daar het probleem zit, ik weet alleen niet hoe ik dit kan oplossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...