Ga naar inhoud

Geen Vista drivers voor tv kaart WinTV 88x.


Aanbevolen berichten

ik heb een WinTV 88x tv kaart van Hauppauge. Deze werkt goed op windows xp. Nu heb ik een paar dagen geleden vista ultimate op mijn computer er bij geinstalleerd, maar vista herkent de tv kaart niet en de drivers voor vista zijn ook (nog) niet beschikbaar. voor de tv kaart. Op xp werkt de tv kaart nog wel steeds goed. Hoe kan ik dit oplossen?
Link naar reactie
Ik heb ook een tv kaart die het onder Vista niet doet... Maar Hauppage zegt hier over dat er gewoon geen drivers voor komen!! Dit vind ik best stom. Wat wel een voordeel is is dat linux hem wel ondersteund, zelfs de 64-bit versie. Maar goed ik denk dat er gewoon geen drivers voor je tv kaart bestaan.
Link naar reactie
http://www.hauppauge.de/pages/support/support_pci881.html Ik lees ook op de .tv site (benelux) dat er ondersteuning is voor de GO2 en die heeft een 881 chippie, tis alleen niet duidelijk waar je die versie 23346 driver dan vandaan moet halen :roll: http://www.hauppauge.tv/sup/framevista.htm Ik zie ook op de .co.uk site dat met versie 5.9g zou moeten lukken en dat als het niet lukt je kaart waarschijnlijk te oud is. Driver versie 5.8 werkt dan wel maar die heeft weer geen vista ondersteuning :cry: De wintv software werkt niet onder vista, je zult het met de ingebakken tv viewer van vista moeten doen. Het is met tv kaarten een kwestie van geduld, het type 88x en 8x8 is zo enorm veel verkocht dat het vrij zeker is dat er wel ondersteuning komt in 1 of andere vorm. Het wachten is meestal op connexant die de basic driver voor de chip moet ontwikkelen waarna alle fabrikanten daar weer hun eigen aftrekseltje van kunnen maken. connexant is een chip fabrikant met , doorgaans helaas, niet erg veel haast...... Ik kan me ook zo voorstellen dat Hauppauge, net zoals zo vele fabrikanten, de Vista troubles aangrijpt om meteen maar eens korte metten te maken met een hele vloot aan oude hardware die (helaas voor hun) tot nu toe eigenlijk altijd nog steeds uitstekend werkt tot onder winXP. Zo heb ik nog steeds een winTV primo in de kast liggen, een kaartje uit 1996 (!), de eerste PCI kaart die Hauppage ooit had en het ding werkt nog steeds uitstekend onder winXP, inclusief teletext,opname,softPVR enz enz. Er is technisch gezien niet erg veel reden om geen driver uit te brengen voor vista voor oude hardware versies van de bt8x8 en bt88x en zeer waarschijnlijk is de driver versie 5.9g prima in staat om deze hardware aan te sturen maar ze verkopen je uiteraard liever een nieuwe kaart. Scheiding tussen de oude en nieuwe varianten is puur een HARDWARE_VENDOR_ID registersleutel kwestie welke ligt opgeslagen in de firmware van het apparaat en welke wordt uigelezen door de driverinstaller, als de VENDOR_ID niet klopt weigert de installer en houd het op. Dat het allemaal grote flauwekul is bewijst linux want daar is met 1 driver nagenoeg ieder merk bt kaart aan te sturen, net zoals dat onder BEos kon. Want ook het gebruiken van een ander "merk" driver is op deze manier onder windows door de fabrikanten geblokkeerd. Moedeloos en treurig wordt je er van........ Overigens: ik verwijs je graag naar de uk site-forum voor al je verdere problemen, itt de benelux(nl) site word daar wel service gegeven en is het forum goed bevolkt en wordt er antwoord gegeven op je vraag. http://www.hauppauge.co.uk/pages/forum.html Het is erg jammer want ik ben een hauppauge fan van het eerste uur en dacht nooit dat ik het zou zeggen maar ik kan echt niet meer mensen adviseren om een hp product te kopen. Kijk eens naar Terratec, schijnt tegenwoordig erg goede kaarten te hebben EN service en drivers.......
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik snap er niets van !! Vol trots heb ik vorig jaar dit kaartje 881 wel op een Vista platform kunnen draaien. Ik was destijds verbaasd dat het wel kon. We hebben genoten van een analoog beeld op ons beeldscherm via dit oude kaartje op een Vista omgeving. Helaas moest ik door omstandigheden mijn pc opnieuw installeren... Gevolg: de kaart werkt niet meer en ik weet niet meer hoe ik dat vorig jaar gefixed heb !!!! Ik heb tot nu toe geprobeerd verschillende drivers en applicaties (Win2000) te downloaden, maar zonder resultaat. Ik kan het niet uitstaan hoe ik dit vorig jaar heb gedaan. Ik zit al geruime tijd te bedenken hoe een oud kaartje alsnog op een Vista kan draaien. Misschien hebben jullie tips? Ik hoop het, want ik weet het niet meer...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...