Ga naar inhoud

wasmachine lagers vervangen - hoe openen


Ocmer

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een wasmachine met een lager probleem of kromme as/gebroken trommel kruis, er zit namelijk flinke speling in de binnenste kuip t.o.v. de buitenste plastic kuip. Ik wil zelf de lagers vervangen, maar ik kom er niet bij omdat de moer te vast zit Zelfs als iemand de trommel tegenhoud van de andere kant, dan krijg ik hem niet los. Degene aan de andere kan kan hem eenvoudig weg niet tegen houden als ik er aan draai. Er zit 1 grote bout met in de grote ronde schijf erom heen 3 gaten. Zie plaatjes in 2e post. Iemand een idee hoe ik dat voorelkaar krijg? Het gaat om een samsung eco bubble wf0804y8e/xen Ook zou het fijn zijn als iemand weet welke lagers ik daar voor moet bestellen.
Link naar reactie
Je moet hem tegen de klok in draaien... Bij voorkeur met een "rukje". Zet er bv een passende ring sleutel op en hou de motor (= de ronde metalen schijf) goed vast. Geef dan en tik op de ringsleutel en hij schiet los. Vast zetten het zelfde verhaal: goed aan draaien en dan en tik na geven.
Link naar reactie
Bedankt allen, Het is gelukt het geheel open te krijgen. Trommel kruis was gebroken op 2 plaatsen. Heb lagers ( 6206Z en 6205ZZ), simmering (DC6200008A) en trommel kruis (DC97-14370E) besteld. Hopenlijk gaat het daar mee lukken. Vermoed dat ik hem komende dinsdag weer in elkaar ga zetten. [img]http://s23.postimg.org/tmx0aay0r/20150310_135415.jpg[/img]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik had het probleem ook, leek onmogelijk. Maar inderdaad, met een flinke korte tik terwijl iemand de trommel tegen houd moet het lukken. Mocht je de lagers er niet uit krijgen, wat waarschijnlijk is, gebruik dan een wiellager trekker. Degene die ik gebruikt heb heet "WIELLAGER TREKKER 3 KLAUW".
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Voor dat antwoord heb ik het merk en volledige type nummer nodig. Indien AEG/Electrolux/Zanussi ook het lange PNC nummer. Indien Bosch/Siemens dan ook het FD nummer. Indien Whirlpool, Philips of Bauknecht het service nummer PS: niet bij iedere machine kun je de lagers nog vervangen.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
  • 2 maanden later...
95% zeker dat deze machine een gelaste/gelijmde kuip heeft die dus niet meer uitelkaar kan. Verwijder het bovenblad. Je ziet in de kuip een naad zitten. Zitten de beide helften met schroeven aan elkaar? Zo nee dan is het een ondeelbare kuip en om de machine dan te herstellen ben je al minimaal € 200 kwijt voor de kuip unit en dan moet hij er ook nog in.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...