Ga naar inhoud

losse dts decoder?


Aanbevolen berichten

Ik heb een dvd speler met een dts uitgang en een stereo met dolby pro logic surround dit gaat dus niet samen mijn vraag is. Weet iemand of er ook losse dts decoders te koop zijn zonder dat ik dus gelijk een hele thuis bios moet aanschaffen, Een andere optie is de aanschaf van een dvd speler met ingebouwde dts decoder maar kan ik die dan wel aansluiten op mijn stereo om ook echt te genieten van dts geluid.
Link naar reactie
volgens mij bestaan er geen losse DTS decoders. Ik heb wel eens een losse AC3 decoder gezien, maar die werden toen al niet meer gemaakt. Zoals je zegt, een DVD speler kopen met een AC3 en DTS decoder onboard. Je Surround Versterker moet dan wel 5.1 voorbereid zijn, dus zes tulip aansluitingen. Is dat het geval dan zou het moeten werken. Ik heb precies zo een situatie thuis, een SONy Surround versterker met 5.1 ingang. Heb toen een Philips DVD 957 gekocht omdat ie ook DTS decdoer had. Subliem geluid (ook omdat de 95* serie een goed auiod gedeelte heeft). Je zou ook kunnen overwegen om alleen een nieuwe versterker te kopen die AC3 en DTS onboard heeft. Dan handhaaf je de DVD speler.
Link naar reactie
Ik was er al bang voor, ik heb een technics mini systeem “impact 780” en deze is 6 kanaals voorbereid, ze hebben dezelfde ook met dvd speler en dts decoder aan boord maar die was toen stukken duurder en upgraden gaat niet volgens de service desk van technics. dus dan wordt het uitkijken naar een andere dvd speler in de toekomst. Wel weet ik dat er losse dts decoder chips zijn, maar of die te koop zijn weet ik niet. Misschien is zelf bouw dan nog een optie.
Link naar reactie
5.1 voorbereid houdt in dat de AV receiver (die heeft dus dolby surround weergave en 6 boxen) het 5.1 geluid (dat extern is gedecodeerd door Ac3 - DTS) kan weergeven. Op de AV receiver kies je dan voor de stand 5.1 (net als je voor tuner kan kiezen). Hij heeft dus 6 aparte tulip ingangen Aan de hand vd dvd speler kan je zien of ie een AC3 decoder on board heeft, hij heeft dan 6 tulip uitgangen (front 2x, rear 2x, center en subw) DTS decoder onboard moet je altijd RTFM. (de sticker met de kreet DTS zegt dus niets, ja doorgifte ) Er zijn maar een paar merken die een DTS decoder onboard hebben. Hooguit 1-2 modellen en ze zijn qua prijsklasse aan de bovenkant. Philips en Pioneer hebben ze in elk geval wel. Het is geen wet, maar deze spelers hebben een kwalitatief hoogwaardig audio gedeelte. Deze kan je dan gebruiken om je normale cd speler te vervangen zonder kwaliteits verlies. Dat kan je niet van de goedkopre spelers zeggen
Link naar reactie
idd ... dvd-spelers met een 'onboard'-decoder zijn iha pas in de 'hogere' prijsklasse te vinden. Probleem is dan m.i. dat je versterker wel eens 'te slecht' kan zijn als je dat vergelijkt met de dvd-speler die je er dan bij zet. Tenzij je van plan bent in stappen de installatie uit te breiden, dan is het geen echt slecht idee.
Link naar reactie
[quote:7214101ad8="JaFO"]. Probleem is dan m.i. dat je versterker wel eens 'te slecht' kan zijn als je dat vergelijkt met de dvd-speler die je er dan bij zet. Tenzij je van plan bent in stappen de installatie uit te breiden, dan is het geen echt slecht idee.[/quote:7214101ad8] eens, je av receiver moet wel van een redelijk kwaliteit zijn. dus geen aldi-lidl apparaat van 100 euro incl boxen. Bij AC3-DTS-Surround moet je wel GOEDE FRONT luidsprekers hebben, de center en rear zijn beduidend minder spannend. Je subwoofer moet wel een actieve zijn.
Link naar reactie
Mijn versterker heeft inderdaad 6 tulip aansluitingen zoals bosje al vertelde. Bij de kijkshop hebben ze een hiteker speler de BI-810 en deze heeft een dts decoder aan boord voor een prijs van 189 euro, dus dat valt nog mee. Ben er niet zeker van of deze ook 6 uitgangen heeft dat staat er niet bij. Maar als ik meer moet uitgeven dan kan ik beter zo’n thuisbios zetje kopen hoewel ik dat nu toch echt een beetje onzinnig vind gezien mijn net nieuwe stereo.
Link naar reactie
Die thuisbios-setjes zou ik mooi laten liggen ... de goedkope zijn m.i. niet echt geschikt voor muziek en aangezien je toch meer muziek zult beluisteren dan tv/film kijken (anders had je toen niet bespaard op de dvd-optie). Ik zou me over die Hiteker nog bedenken als ik de reviews hier lees : http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/dvd2 (je maakt me nooit wijs dat deze speler een '10' kan scoren voor beeld en geluid, dus vertrouw ik het negatiefste review in deze serie. En dat zegt in het kort wat ik vrees dat jij straks ook zegt : 'had liever een echte gehad'.) Dit is echt een gebied waar je blij zult zijn dat je ff hebt gewacht en wat meer geld te besteden hebt m.i. Ik denk dat je beter af bent met iets van een 'echt' merk met een decoder.
Link naar reactie
Lone : de Hiteker BI810 heeft GEEN DTS decoder onboard. Alleen DTS doorgifte. Dus DTS decoder zou dan op je receiver moeten zitten. Volgens de specs op de homepage heeft ie wel een AC3 decoder. Je hebt dus wel AC3 (dolby digital 5.1) geluid met deze hiteker en je stereo set. Let wel op : je hebt decoders en decoders. Kijk oj je in een of andere zaak de boel kan beluisteren. Nu komt echter ook de volgende vraag : Hoeveel wil je betalen om ook nog DTS te kunnen beluisteren. Zoals ook Jafo beaande, DVD spelers met DTS decoder zijn zeldzaam en dus alleen in de bovensegment te koop. Succes . In elke geval 5.1 geluid vindt ik mooi. Zoals mijn dochter zegt : met dolby surround lijkt het alsof het "buiten regent" en met 5.1 "regent het in huis". En met DTS mis je dan alleen nog de "geur"
Link naar reactie
Decoders die DTS & DD kunnen verwerken zijn (bij de 'bekende' merken) in de midden en hoge prijsklasse toch al vrij standaard hoor! Zelfs de 6.1 en 7.1 varianten beginnen naar de 'middenklasse' A/V-receivers te verschuiven. Maar aangezien er buiten de nieuwste Star Wars er volgens mij nauwelijks dvd-films zijn die dat ondersteunen is het nog wat overdreven duur ... (het aloude liedje bij pc's is weer van toepassing : dat wat je koopt is al achterhaalt als je het thuis hebt staan *grr* ) Dat de 'budget'-klasse daar nog niet aan toe is wat decoderen betreft is tot daar aan toe. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit echt geluisterd heb naar het verschil tussen DTS & DD aangezien er niet altijd een DTS-geluidskeuze op de dvd staat. Kun je een voorbeeld geven van een dvd waar dat verschil goed te horen is ?
Link naar reactie
SW ? Subwoofer ? Die heb ik niet (was m.i. te duur omdat de boxen best wel laag kunnen en dan zijn de buren zijn er ook nog ;)) Ik heb nog eens gekeken in m'n verzameling er zitten maar een paar met een DTS-track. En om een of andere rare reden hebben een paar dvd's alleen een engelse DD en een franse DTS-track ... D'r is geen echt grote videotheek in de buurt, maar ik zal er eens aan denken. Pearl Harbor zal bij mij zowiezo niet gaan ... de DD-track schijnt volgens de handleiding problemen op te leveren in combinatie met m'n versterker. Dat zou aan de dvd zelf liggen en bij meerdere systemen problemen op kunnen leveren ... :(
Link naar reactie
Aangezien mijn oren niet tot de top behoren en inruilen niet meer mogelijk is heb ik besloten om de dvd maar te verruilen en om me bij het 5.1 systeem te houden. Ik wil geen onnodig veel geld uit te geven aan dts wat misschien maar ietsje pietsje beter is voor mijn gehoor. Heb een andere dvd (finlux dvd 512) met ingebouwde decoder besteld bij de wehkamp. Kan hem nu gewoon thuis uitproberen en als hij me niet bevalt gewoon weer retour zenden en een andere uitzoeken. Gemak dient de mens. Heb geen negatieve geluiden gehoord over deze speler hij is geen top maar als hij maar doet wat ie moet dan is het voor mij goed. Kun je trouwens ook een gewone luidspreker op de subwoofer uitgang aansluiten of is dat echt geen gehoor?
Link naar reactie
[quote:c59c9d54a3="lone"] Kun je trouwens ook een gewone luidspreker op de subwoofer uitgang aansluiten of is dat echt geen gehoor?[/quote:c59c9d54a3] Neen, heb ik ook geprobeerd. En volgens internet moest je de box zowat verbouwen. Ik weet niet hoeveel vermogen je audio set heeft, maar Aiwa heeft ook "kleine subwoofers"tot 30 watt of zo. Reken op 80 tot 150 euro. Jafo : ik heb een US versie van Pearl Harbour (regio 1) kado gehad en geen problemen met DTS en 5.1 DD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...