Ga naar inhoud

audio rippen met virtualdub


Aanbevolen berichten

Zoals de titel aangeeft wil ik de audio rippen. Dat doe ik volgens de handleiding van http://users.pandora.be/sectie Als audioformaat heb ik unknown tag, en dan met 2 kanalen. Als ik audio op full processing zet en dan ga rippen geeft ie een foutmelding. The requested audio compression is not compatible with the input format. Check that the sampling rate and channel count of the input match those of the requested file. best vaag want ik kies geen NO compression Wie weet raad???
Link naar reactie
hoi, Ik gebruik zelf altijd CDCopy een heel eenvoudig gratis van het net te halen ripper [url]www.cdcopy.sk[/url] Deze ripper heeft plenty instelmogelijkheden ..maar kan ook eenvoudig rippen... Het is mij een raadsel waarom mensen de alternatieven gebruiken ....zelf heb ik een aantal rip-progs vergeleken namelijk : 1. Musicmatch 2. CDex 3. Audiocatalyst 4. CDCopy Maar zowel qua kwaliteit alsmede gebruiksvriendelijkheid steekt CDCOPY er echt bovenuit.... Cheers, ME
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, heb het gedownload en het is zeker een mooi programma. Allees is het niet wat ik bedoel. Ik wil namelijk de audio rippen van een avi file om een vcd te maken. Dus dan moet de file omgezet worden naar mpeg en om beeld en geluid synhroon te houden is het verstandig om de audio om te zetten naar wav en daarna gelijktijdig met de avi om te zetten naar mpeg. Hoop dat iemand anders weet hoe ik toch de audio er vanaf kan halen
Link naar reactie
Thijs 1981,ik weet niet of je dit bedoelt maar ik wilde gisteren de audio uit een tekenfilm halen en toen kreeg ik precies dezelfde melding als jij kreeg. Ook doormiddel van http://users.pandora.be/sectie/ ben ik aan de slag gegaan.Ik ben tot hier gegaan en toen kon ik de audio en videosource apart invoeren. 1. Audio extractie in het geval van ac3-geluid: Virtualdub: - menu 'File' - 'Open video file' - selecteer het AVI-bestand (eventuele foutmelding = geen probleem) - menu 'Audio' - selecteer 'Direct stream copy' - menu 'File' en 'Save WAV' Ik heb dus geen extensies veranderd in ac3 maar gesaved als wav.en ingevoerd in tmpgenc en toen werkte het wel. Met g-spot gekeken wat voot audio in de film zat en die gaf aan mp3. Maar daar kon ik dus geen audio extractie op toepassen. Ik dacht laat ik eens ac3 extractie proberen en dat werkte dus wel....... Maar of je dit bedoelt...........?en zoja veel suc6
Link naar reactie
"could not find data chunk"dat kreeg ik dus ook als ik met headac3 ging werken. Vandaar dat ik het bij save wav heb gelaten (DUS DAT BESTAND HEB IK OOK INGEVOERD IN TMPGENC) en dat werkte... Even dat andere verhaal dat tmpgenc je file niet opent, had ik ook en toen heb ik de avi.even gefixt met DIVFIX.(misschien fout in AVI.) En IK had toen in ieder geval geen problemen meer............ suc6 verder...........
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...