Ga naar inhoud

Audiokwaliteit en SPDIF connector


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Is er iemand die me kan vertellen of er verschil in geluidskwaliteit is bij verschillende onboard geluidschips als je van een SPDIF uitgang gebruik maakt? Je zou zeggen dat het niet uitmaakt omdat je een digitaal signaal gebruikt, maar ja.. ik heb er niet echt verstand van! Ik wil namelijk een nieuw mobo en geluid is wel belangrijk voor me, maar daarom wil ik van mijn HiFi installatie gebruik maken. Dat ding staat dus te ver weg voor een analoge verbinding, vandaar. By the way, als ik nu toch aan het vragen ben, kan iemand me zeggen waar ik info kan vinden over het (laten) bouwen of kopen van een goede DA converter, die ik dan naast mijn installatie wil hebben? Liefst tweeweg, hoewel ik nog geen onboard SPDIF in én out heb gezien. Groetjes, Tycho.
Link naar reactie
Een losse DA converter is High-end audio, je zult dan dus bereid moeten zijn om een hoop geld neer te leggen. Bijna alle betere merken(technics,sony,jvc,rotel,denon,yamaha enz enz) hebben wel 1 of meerdere modellen. Ik neem aan dat je met tweeweg DA-AD bedoelt, het apparaat moet dus ook analoog-digitaal kunnen converteren. Een HIFI AD converter is helemaal prijzig alhoewel iedere geluidskaart van een tientje er al 1 heeft maar deze is dan wel afhankelijk van een pc en levert niet de kwaliteit van een standalone apparaat voor in je stereotoren. Het hangt dan ook af van de kwaliteit conversie die je wilt kunnen maken? , 24 bits/96 Khz? en dat in een audiorekje?-----> kassa!.... Ik zie bij mijn boekhandel altijd zo'n highend audio magazine(audiophile?) staan, daar staan regelmatig tests in van zulke apparatuur. Ik vind overigens de stelling dat audio belangrijk voor je is niet echt samengaan met een mobo met geintegreerde geluidschip... Koop een Terratec kaart dan heb je goed geluid en vergeet onboard sound, of je moet gaan voor dat A-open (of Abit?) bord met een geintegreerde buizenversterker, deze schijnt wel goed te zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...