Ga naar inhoud

58 min. SVCD met perfecte kwalitiet, hoe???


Aanbevolen berichten

Ik heb Die Another Day op SVCD gekregen en de kwaliteit is perfect, het benaderd bijna DVD. De eerste cd (80 min/700 mb) is echter 58 minuten lang, als ik zelf een dvd rip, kom ik met een bitrate van 2376 niet verder dan 30-35 minuten, ik gebruik DVDx om te rippen. Zijn er betere programma´s hiervoor en is de kwaliteit en lengte op 1 cd haalbaar zoals hierboven beschreven?
Link naar reactie
[quote:1d7e4cffbb="no_name"]Je kunt de film wel op 1 cd krijgen. Maar dan is het geen SVCD meer, en gaat de kwaliteit ook achter uit.[/quote:1d7e4cffbb] Precies, de film duurt alleen ruim 2,5 uur, staat op 3 cd's en de kwaliteit is echt perfect.....Ik zal niet zeggen DVD-kwaliteit, maar je moet wel heeeeeeel kritisch kijken wil je verschil zien.....
Link naar reactie
[quote:eccaa75408="m021"][quote:eccaa75408]Ik heb Die Another Day op SVCD gekregen [/quote:eccaa75408] Snel! Edit je bericht en verwijder die regel, want als de moderator het ziet doet 'ie de topic op slot! :o [/quote:eccaa75408] Waarom??? Ik biedt hem niet aan, vraag niet om een serial of wat dan ook, ik heb alleen een vraag over hoe ze zo'n bestand kunnen comprimeren.....
Link naar reactie
Tja, het toverwoord is VBR(variabele bitrate) Een Svcd mag tot 1600 Kbs datarate zijn in VBR mode.(video) Totaal met audio komt dat op 1824 Kbs en dan past er dus iets van 59 minuten op een cd. 1824 is nog steeds hoger dan vcd datarate(1374 kbs) Afhankelijk van het bronmateriaal kan dat er erg goed uit zien. Als het film materiaal voldoende rustige scenes heeft waarmee de encoder data kan besparen dan is er voldoende dataruimte reserve over om bij de actie scenes flink wat data er tegen aan te smijten waardoor deze niet blokkerig worden. Om het te illustreren: je stelt een gemiddelde vbr datarate in van bv 1000 kbs voor 2 minuten film, het totaal zou dan dus op 120(sec)x1000=120000 bits uitkomen De eerste minuut film is een rustige scene en de encoder vind dat daarvoor 500 Kbs toerijkend is, die eerste minuut film kost dan dus geen 60000 bits aan dataruimte maar 30000 bits(60x500). Van de 120000 beschikbare bits voor de 120 seconden blijft er dan dus voor de tweede minuut 120000-30000=90000 bits over waarmee de maximale datarate voor de tweede minuut op 90000/60=1500 kbs komt. De tweede minuut kan dus 3x zoveel data gebruiken maar omdat in de eerste minuut zo weinig is gebruikt komt het gemiddelde toch nog steeds niet boven de 1000 kbs uit. Ga je een beetje "off-standard" dan is er nog wel meer te rommelen door bv de audio op 128 Kbs te maken waardoor er voor de video weer 100 Kbs vrijkomt. Dan kun je ook nog gaan rommelen met de resolutie. Uiteindelijk kan je eindigen met een soort vcd in VBR mode met de horizontale resolutie van een vcd en de verticale resolutie dvd. En dan uberhaupt: ik vind een correct gemaakte vcd er op een tv al erg goed uitzien al is de resolutie niet zo hoog en is het beeld dus wat "wollig". Bij Svcd hebben de spec's voldoende ruimte om alle nadelen van vcd op te heffen en alle voordelen van een dvd te hebben. Maar daarvoor zal je zelf eea moeten uitproberen waarbij het afhangt van hoe "svcd-standaart" je de file wilt hebben hoe ver je er mee kunt komen. Wat jij beschrijft is binnen de standaart geen enkel probleem... Ik ben niet zo op de hoogte met all-in-one rip proggies maar de kwaliteit van een mpeg wordt bepaald door de encoder. Op dit moment is er maar 1 betaalbare encoder die foutloze kwaliteit levert binnen de standaart en dat is TMPGenc-Plus. Met foutloos bedoel ik het vermogen van de encoder om binnen de vcd/svcd standaart een file met maximale kwaliteit(max resolutie en datarate) te maken die zichtbaar geen macroblokken toont. Je moet dan wel wat meer moeite doen voordat je een vcd/svcd maakt van een dvd maar miz is dat de moeite waard.
Link naar reactie
:-) mooi en duidelijk verhaal, tnx. Dus als ik het goed begrijp is op dit moment TMPGenc-plus 1 van de betere mpg decoders....Voor het omzetten van mijn AVI´s van DV kan ik die dus ook het beste gebruiken om om te zetten naar MPG2? Ik zal de trail-versie eens gaan proberen....Had hem al in gebruik voor de Multiplex tools.... Mucho Gracias voor de info..
Link naar reactie
Ik gebruik een viertal progs om DVD naar VCD of S-VCD te zetten namelijk: DVD Decrypter 2.4; je stopt een DVD in je drive opent DVD-Decrypter geeft aan in welke map de .vob's moeten komen...en klikt op decrypt.. ..(duurt afhankelijk van je pc niet zo gek lang) DVDx 1.8; maakt van de verkregen .ifo file een .avi file (dit duurt wel ff) TMPGEnc Plus 2.5; Maakt van de .avi file een .mpg file tijdens dit proces kan je 'spelen' met de bitrates en kwaliteit en lengte van de film... (dit duurt met een 'normale pc [AMD 1600+] ongeveer de lengte van de te converteren film) Uiteindelijk hou je dus een film in .mpg formaat over die je via bijv. NERO als VCD of S-VCD kan branden (afhankelijk van je instellingen gedurende het voorgaande proces)....deze is later op je stand-alone DVD-speler af te spelen....... voor meer hulp en info over de verschillende formaten zie [url]www.vcdhelp.com[/url] Succes.......(die progs zijn op het net wel te vinden..ik zal niet zeggen waar.... 8) ) ME
Link naar reactie
Ik gebruik een viertal progs om DVD naar VCD of S-VCD te zetten namelijk: DVD Decrypter 2.4; je stopt een DVD in je drive opent DVD-Decrypter geeft aan in welke map de .vob's moeten komen...en klikt op decrypt.. ..(duurt afhankelijk van je pc niet zo gek lang) DVDx 1.8; maakt van de verkregen .ifo file een .avi file (dit duurt wel ff) TMPGEnc Plus 2.5; Maakt van de .avi file een .mpg file tijdens dit proces kan je 'spelen' met de bitrates en kwaliteit en lengte van de film... (dit duurt met een 'normale pc [AMD 1600+] ongeveer de lengte van de te converteren film) Uiteindelijk hou je dus een film in .mpg formaat over die je via bijv. NERO als VCD of S-VCD kan branden (afhankelijk van je instellingen gedurende het voorgaande proces)....deze is later op je stand-alone DVD-speler af te spelen....... voor meer hulp en info over de verschillende formaten zie [url]www.vcdhelp.com[/url] Succes.......(die progs zijn op het net wel te vinden..ik zal niet zeggen waar.... 8) ) ME
Link naar reactie
Ik gebruik een viertal progs om DVD naar VCD of S-VCD te zetten namelijk: DVD Decrypter 2.4; je stopt een DVD in je drive opent DVD-Decrypter geeft aan in welke map de .vob's moeten komen...en klikt op decrypt.. ..(duurt afhankelijk van je pc niet zo gek lang) DVDx 1.8; maakt van de verkregen .ifo file een .avi file (dit duurt wel ff) TMPGEnc Plus 2.5; Maakt van de .avi file een .mpg file tijdens dit proces kan je 'spelen' met de bitrates en kwaliteit en lengte van de film... (dit duurt met een 'normale pc [AMD 1600+] ongeveer de lengte van de te converteren film) Uiteindelijk hou je dus een film in .mpg formaat over die je via bijv. NERO als VCD of S-VCD kan branden (afhankelijk van je instellingen gedurende het voorgaande proces)....deze is later op je stand-alone DVD-speler af te spelen....... voor meer hulp en info over de verschillende formaten zie [url]www.vcdhelp.com[/url] Succes.......(die progs zijn op het net wel te vinden..ik zal niet zeggen waar.... 8) ) ME
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...