Ga naar inhoud

DVD-RW en Sony DVd stand-alone


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een DVD-schrijver aanschaffen en ben me aan het orienteren van wat er zoal geboden wordt. Ik heb een Sony stand-alone DVD speler welke CDR en VCD aankan. Is het nou zo dat je met een DVD schrijver ook echt in het DVD-formaat kan schrijven en dus niet een VCD hoeft te maken??? Ik wil namelijk de films van mijn digitale camera op DVD zetten zonder verlies van kwaliteit, als ik de film middles firewire van de DV-tape afhaal, is een 40 minuten film een AVI-bestand van 10 Gig, kan ik dit met een goede kwalitiet als DVD wegschrijven. Tevens vroeg ik mij af of alle DVD-spelers met zelfgeschreven DVD´s overweg kunnen? Tevens zie ik allerlei formaten zoals: DVD-R, +R, -RW +RW, hoe weet ik welke formaten mijn DVD-speler aankan?? Op dit moment heb ik de Pioneer DVR-A05 High Speed DVD-R/RW CD-R/RW Writer in gedachte, volstaat deze??????? Een hoop vragen, maar ik ben dan ook een totale leek op dit vlak :-)
Link naar reactie
Een dvd brander maakt echt dvd's. Helaas zal dat niet van avi's kunnen, dus die zul je dan om moeten zetten naar het mpeg-2 formaat. Uiteraard kun je 10 gig niet op een schijfje van 4.7 gig wegschrijven, maar als het omgezet wordt naar mpg zal dat een stuk beter gaan. De meeste stand-alone dvd spelers kunnen met zelf gemaakte dvd's overweg, maar dat kun je hier allemaal controleren [url]http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php[/url]. Een kennis van me had een Sony stand-alone speler en die kon geen dvd+r/w afspelen, maar wel -r/w. Verder is mijn ervaring (ik heb de A04 van Pioneer) dat ik nog geen dvd speler tegengekomen ben die niet overweg kon met -r/w gebrande schijven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...