Ga naar inhoud

Hoe maak ik van een d2v een m2v?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig een dvd te backuppen volgens deze site: http://www.vcdhelp.com/forum/viewtopic.php?t=109346 Hoe maak ik nou precies van een d2v een m2v? Load up TMPGEnc, it will load your .d2v file, play with your settings select System only (ie no audio file processing) and save to an m2v file. TMPGEnc extracts from your VOB file thru that small d2v file as it goes, creating your big m2V file. Hopefully your settings have made your movie smaller than the original…I suggest a bitrate of between 3000 and 4000 on average to make a typical 2 hour movie fit. Thx
Link naar reactie
Ik heb het hele verhaal niet gelezen maar het lijkt erop dat een d2v file een project template is. dwz dus dat een d2v file een text file is waarin de gehele configuratie van tmpgenc voorgeprogrameerd is. Als je deze file in tmpg opent dan zal ie automatisch de correcte files laden, instellingen maken enz enz . Die d2v file maak je weer met een ander programma welke dus eigenlijk niets zelf doet maar alleen de template maakt.
Link naar reactie
[quote:5e352e15dc]het lijkt erop dat een d2v file een project template is[/quote:5e352e15dc] AUB geen domme antwoorden geven. Dit is het dus helemaal niet! :evil: d2v is gewoon een film-formaat d2v naar m2v is simpel: 1. Start TMPGEnc op 2. Sluit de wizard af. 3. Zet de d2v-file in het vak achter video-source 4. Zorg dat er bij audio-source NIKS staat 5. Klik bij Output File Name op BROWSE... 6. Kies All Files als bestandstype en geef een bestandsnaam op, MET ALS EXTENSIE '.m2v' 7. Klik op START
Link naar reactie
Een erruuuuge grote mond en het dan nog fout hebben ook. d2v is zoals ik al zij een projectfile welke uit dvd2avi komt. c) Load DVD2AVI, select your ifo file created from part b). Change the Audio section to “Demux” and then go to [color=red:ab3f54d825]“Save Project”[/color:ab3f54d825] and save it to your hard drive. This will save your audio only and [color=red:ab3f54d825]a small project file, .d2v. [/color:ab3f54d825]The audio file will be your 5.1 AC3 File. de d2v file fungeert als een frameserver container voor vfapi plugin van TMPGenc welke via deze plugin door DVD2AVI aangestuurd wordt. Ik heb daar het artikeltje op de website niet voor nodig want ik weet hoe een conversie van DVD2AVI icm TMPGenc werkt , in tegenstelling tot sommige mensen die al gauw bij video door de bomen het bos niet meer zien en niet de dingen zien voor wat ze zijn. In dit geval adviseer ik deze meneer die denkt het te weten voor de grap eens een d2v file to openen in kladblok om te kijken wat er nou eigenlijk in staat......
Link naar reactie
[quote:f717b92d31]Een erruuuuge grote mond en het dan nog fout hebben ook. d2v is zoals ik al zij een projectfile welke uit dvd2avi komt. [/quote:f717b92d31] dvd2avi is een programma dat met films werkt. een projectfile daarvan is dus een filmformaat, precies zoals ik al zei. [quote:f717b92d31]In dit geval adviseer ik deze meneer die denkt het te weten voor de grap eens een d2v file to openen in kladblok om te kijken wat er nou eigenlijk in staat......[/quote:f717b92d31] Als je het op jouw manier doet wordt het inderdaad een scriptfile ja. Als je het op [url=http://www.vcdhelp.com/mpeg2tovcd.htm]deze manier[/url] doet wordt het een filmbestand van rond de 450 MB. Nou zo'n grote scriptfile heb ik nog nooit gezien. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...