Ga naar inhoud

Dolby Pro Logic via gewone stereo-kabel?


Aanbevolen berichten

Hey allemaal! Ik wil graag mijn pc (met daarin dvd-speler) aansluiten op mijn TV. Nu kan ik dat zonder problemen via de TV-out. Maar het geluid, wat moet daarmee gebeuren? Ik beschik over onboard-sound, maar als ik het geluid doorplug van mijn onboard-sound naar de stereo (die Dolby Pro Logic is) krijg ik dan wel Dolby Pro Logic geluid op mijn stereo? Want het zou dan via een gewone stereo-kabel gaan... Greetzz, Roel
Link naar reactie
Dolby Pro Logic is een manier om in het 'normale' stereo-signaal een extra 'achtergrond' (=surround) geluid op te nemen. Afhankelijk van de kwaliteit van je decoder & de bron klinkt het vrij aardig. Maar 't is maar mager vergeleken met Dolby Digital & DTS dat je ook bij een dvd-film hebt ;) ... // Bosje : niet alleen films, ook tv-series worden vaak op die manier uitgezonden (Star Trek bijvoorbeeld). En soms werkt het ook nog redelijk bij 'normale' stereo-uitzendingen. De kwaliteit hangt echter af van het signaal dat je ontvangt.
Link naar reactie
[quote:1b5830c111="JaFO"]Dolby Pro Logic is een manier om in het 'normale' stereo-signaal een extra 'achtergrond' (=surround) geluid op te nemen. Afhankelijk van de kwaliteit van je decoder & de bron klinkt het vrij aardig. Maar 't is maar mager vergeleken met Dolby Digital & DTS dat je ook bij een dvd-film hebt ;) ... // Bosje : niet alleen films, ook tv-series worden vaak op die manier uitgezonden (Star Trek bijvoorbeeld). En soms werkt het ook nog redelijk bij 'normale' stereo-uitzendingen. De kwaliteit hangt echter af van het signaal dat je ontvangt.[/quote:1b5830c111] Jafo idd., wou er alleen geen lang verhaal van maken. De prologic decoder probeert ook een gewone stereo te doen en bij mij krijg ik vaak een goed resultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...