Ga naar inhoud

Geen geluid bij capturen videofilms


Aanbevolen berichten

Ik capture videofilms van mijn videorecorder naar mijn PC mbv een scartplug aan videorecorder kant en een s-videoplug aan pc-kant. Beeld wordt inmiddels prima (kleur) gecaptured maar het geluid gaat niet mee. Als ik video speel op de pc dan heb ik wel geluid maar als ik de opdracht geef om te capturen dan krij ik alleen maar beeld. Iemand een suggestie om dit probleem op te lossen? :-?
Link naar reactie
heb je wel RTFM gedaan met de manual van je capture card ? Als je je post zelf leest :wink: , dan zie je wat je bent vergeten. Je stuurt alleen het video signaal naar je PC zeg je zelf. Audio dus ook mee sturen Vergeet ook niet de audio-out van je capture card te verbinden met de audio-in van je geluidskaart ? Je behoort een kabeltje mee te krijgen. Svp voortaan ook je hardware specs etc meegeven
Link naar reactie
Ik heb de handleiding gelezen maar die biedt geen uitkomst. Audiokabels zijn wel aangesloten, ben ik vergeten te melden. Ik heb geen kabeltje gekregen. Technisch specificaties: het betreft de een aldi-pc waarvan een beschrijving op de volgende site te vinden is :http://www.diskidee.nl/hardware/testen/index.htms/3583 Op de derde foto staat de voorkant van de pc. Ik sluit de s-videoplug aan op de s-videoingang, en de audioplug op de blauwe line-in plug (roze doet het ook niet). Geen geluid dus. Kan jij aan de hand van de fotos's/besschrijvingen op genoemde site nu aangeven welke ik op elkaar aan moet sluiten?
Link naar reactie
PowerCinema van Cyberlink, ik geloof dat ze bekender zijn om hun mediaplayer "PowerDvd". Als ik trouwens via de coax-aansluiting op mijn tv-kaart capture dan heb ik wel geluid, ik heb dan geen audiokabels aangesloten alleen maar het std. kabeltje. Maar misschien is dat wel 'normaal', mijn kennis reikt niet ver genoeg om dat te kunnen verklaren
Link naar reactie
Ik ben er eindelijk uit met mijn geluidsprobleem bij het overzetten van videofilms naar mijn harde schijf. In de volumeregeling van W-XP kan je zowel instellingen voor het afspelen als het opnemen van geluid aanklikken. Ik had wel mijn afspeelinstellingen aangevinkt maar niet de juiste opnameinstellingen :oops: (bij mij was dat 'AUX' maar het kan bij sommigen ook wel 'Line-in' zijn. Wellicht, hebben kunnen anderen hier ook hun probleem mee oplossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...