Ga naar inhoud

Mijn filmpjes/clips op een vcd?? hoe precies


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb even zitten zoeken op dit forum maar kwam er niet uit..... Ik wil dus al mijn muziek clips en live clips op een vcd zetten. het zijn voornamelijk mpg files, is dit nou hetzelfde als mpeg ? Welk programma heb ik nodig om ze om te zetten naar het formaat wat vcd nodig heeft. Kan ik eventueel ook menus maken waar je een clip uit kan kiezen met bv een foto/screenshot ervan, die menu's die je ook in dvd's hebt? Ik hoop dat iemand me dit kan vertellen, Vr Gr Mike Zwetsloot
Link naar reactie
Hey Mike, Dit kan allemaal met de nieuwere versies van Nero Burning ROM. Daar zit de optie VCD in. MPG's selecteren en branden. In, in ieder geval, de laatste versie zit de mogelijkheid om er inderdaad een menu aan te hangen en een plaatje uit de MPG te gebruiken. Indien een filmpie niet het juiste formaat heeft zal Nero het zelfs voor je converteren. Waarschijnlijk is dit met andere pakketen ook mogelijk, maar dat zou ik niet weten. Suc6!
Link naar reactie
Ik heb geen goede ervaringen met Nero. Teminste, voor wat betreft het encoderen van AVI's naar MPG formaat. Nero maakt er vaak een zooitje van. Het beste is om er voor te zorgen dat de filmpjes die je wilt gaan branden precies voldoen aan het format zoals Nero ze hebben wil. Dit is voor VCD 25 fps, beeldformaat 352*288 en geluid van 44100HZ. Op deze manier gaat Nero niet zelf aan het encoderen en is het resultaat wat Nero maakt wel goed. Het omzetten naar het goede formaat kan met TMPGenc. (gratis te downloaden). Verder is er naar mijn mening een betere link dan VCDhelp.com. Op http://users.pandora.be/sectie/ Kan je echt alles vinden over het omzetten van Video formaten en het maken van VCD's. Deze site is zelfs helemaal in het Nederlands en er staan massa links op naar alles wat maar te downloaden is over dit onderwerp. Groeten en succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...