Ga naar inhoud

Hoe groot kan een filmpje max. zijn voor op een CD-R?


Aanbevolen berichten

Hoe groot kan een filmpje max. zijn voor op een CD-R? Ik wil namelijk een filmpje branden naar een CD-R (700 mb/80 min) en dan afspelen op een DVD speler. Ik dacht dat hij dan door bv. Nero geconverteerd wordt naar het juiste formaat, maar hoeveel groter (in mb) wordt het bestand dan na conversie? En verschild dit nog per formaat, mpeg, avi, etc, etc? Volgens mij is het bestand dat ik heb gefilmd zo'n 600 mb. Is dit mogelijk?
Link naar reactie
als je een movie (mpeg1 of mpeg2) op een CD-R 80 minuten wil branden dan mag de movie niet langer duren dan 80 minuten. Zou ook 79 minuten kunnen zijn vanwege de (s)svc files. (S)VCD gebruikt een andere compressie techniek, die kan je niet 1 op 1 vergelijken met data. Je moet gewoon naar de tijdsduur kijken. Thats it. :P vb. je kan een 78 minuten movie hebben en die is zeg pakweg 750 MB groot. Die kan je als (s)vcd probleemloos branden op CDr-80. ALs je die als data probeert te branden, ja dan is het schijfje te klein want die kan maar 700 MB hebben. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...