Ga naar inhoud

Nieuwe Plextor 48/24/48A, veel herrie!


Aanbevolen berichten

Hee Mensen, Heb net ff een Plextor 48/24/48A in m'n systeem gedaan maar dat ding maakt me net iets teveel herrie! Niet echt alsof er iets kapot is of aanloopt, maar meer of die continue teveel overtoeren maakt ofzo (als je er een cd'tje indoet). Heeft iemand hier er ook zo een en hoe zit het daarmee? Ik wil een beetje referentie hebben voordat ik er iets aan ga doen. Voor de rest werkt die wel gewoon, en de nieuwste drivers heb ik al. Thanks!
Link naar reactie
Nu zie ik dat je via een tooltje dat erbij zit (plextools) de standaard read speed kan veranderen. Als ik die van (standaard) 40 naar 24 set wordt die een stuk stiller. Nu heb ik daar heb ik opzich geen problemen mee, meer dan genoeg, maar niet als dat voor andere dezelfde modellen niet nodig is. Komt dit bekend voor DemK?
Link naar reactie
Ja, maar het is zeker het aantal toeren dat die maakt wat voor de herrie zorgt. Als ik de readspeed van standaard 40 naar 24 zet maakt die haast geen herrie meer en is die perfect. Kan jij zien op hoeveel die bij jou standaard staat? Vervelende is dat je steeds die plextools moet starten om die instelling te doen. Standaard blijft die op 40x staan!
Link naar reactie
Mycom. Gekocht op de hcc en dus 2 dagen later weer ingeruild bij Mycom Haarlem, no questions asked... Dit terwijl, naar ik later heb begrepen, ik eigenlijk een plextor rma had moeten aanvragen en dan had ie on-site omgeruild geworden of opgehaald en gerepareerd. Was wel ff 30 km rijden maar ja, had nu wel meteen een nieuwe :D Iedereen kankert altijd wel op mycom dat ze duur zijn en dat je er lang moet wachten enzo maar ik heb nu voor de 5e maal probleemloos een apparaat omgeruild gekregen, iedere keer weer: no questions asked 1x Plextor 1x Maxtor 80 GB 1x Maxtor 20 GB 1x QDI Legend Mobo 1x Asus V3200 Omgeruild naar een V3400 aangezien de V3200 eruit was 8)
Link naar reactie
[quote:3ff6680e48="Stimpson"]Nu zie ik dat je via een tooltje dat erbij zit (plextools) de standaard read speed kan veranderen. Als ik die van (standaard) 40 naar 24 set wordt die een stuk stiller. Nu heb ik daar heb ik opzich geen problemen mee, meer dan genoeg, maar niet als dat voor andere dezelfde modellen niet nodig is. Komt dit bekend voor DemK?[/quote:3ff6680e48] Nee, ik gebruik 'm op standaard snelheid. Ik weet niet wat het is, maar telkens als ik die Plextools installeer loopt Win2K vast, ik gebruik ze dus niet. :-? Ik heb wel ergens gelezen dat als je de knop op het apparaat bij het sluiten van de deur langer indrukt dat 'ie op 48x gaat lezen, i.p.v. op 40x. Heb ik niet getest...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...