Ga naar inhoud

Graag een advies inzake een videorecorder


Aanbevolen berichten

Volgens mij zijn Sony videorecorders altijd wel goed. Kijk anders eens hier voor gebruikerservaringen: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/document/vide Let er goed op dat je een stereo videorecorder aanschaft, geen mono. Daarnaast geldt meestal hoe meer "koppen" (audio en video afspeelkoppen) hoe beter. Vraag goed na wat je beoogde toestel aan UITgangen heeft.
Link naar reactie
Ik wil niet naar mijn TV toe maar naar mijn harde schijf. Als ik dan een scartplug aan videorecorderkant gebruik en een s-video plug aan de pc-kant dan krijg ik zwart/wit beeld. Dit komt, zo is mij verteld, dat s-video met 2 gescheiden kanalen werkt (helderheid en kleur, geloof ik). Met die scart plug komt er blijkbaar maar 1 signaal door. Of ben ik weer eens op het verkeerde been gezet en kan ik toch gewoon kleur krijgen met de combinatie scart/s-video?
Link naar reactie
Gerben, Ik heb inmiddels een electronicazaak gebeld en een medewerker bevestigde min of meer wat jij suggereerde (s-video = SVHS). Wat hij echter ook zei is dat je alleen maar wat aan s-video hebt als je je speelfims vanaf een SVHS-band overzet naar je PC (het schijnt dat je bij SVHS het dubbele aantal beeldlijnen hebt t.o.v. een VHS-band???). Als je dus, zoals ik, films op een VHS-band hebt genomen dan zal s-video geen meter kwaliteit toevoegen tijdens het overzetten. Wat mij er toe dwingt om via composite of via de coaxkabel te gaan werken. Weet jij (of iemand anders) of het waar is dat je niets aan s-video hebt als je films niet op SVHS-tape staan?
Link naar reactie
Lees je andere post/videobewerking.... Mocht je er zin in hebben : http://www.questronix.com.au/html/info_svideo.htm S-video= een soort aansluiting, heeft nix met s-vhs te maken. S-vhs = een vhs opname techniek die door jvc is verbeterd (meer bandbreedte) waardoor de opname kwaliteit hoger is, heeft nix met s-video te maken. Ik zou die elektrowinkel voortaan wat wantouwend benaderen, kennelijk weet men niet waar men het over heeft. Die meneer verteld nl dat snelwegen alleen zin hebben als er ferrari's over rijden, als er volkswagen golf's over een snelweg rijden dan heeft dat geen zin, die kunnen net zo goed over een modderpad rijden. :wink: Een S-video verbinding (want het is dus een verbindings-type) levert altijd een betere beeldkwaliteit op dan een composiet verbinding. Een S-video verbinding kan op ieder apparaat zitten waar video uitkomt, of dat ook het geval is is wat anders, vermoedelijk zul je het alleen maar aantreffen op de duurdere apparaten. De meeste HI8 en DV camcorders hebben een S-video uitgang, op de goedkopere video8 cam's en vcr's zit ie meestal niet. De logica bij fabrikanten is kennelijk: waarom zouden we een hoogwaardige uitgang op een apparaat bouwen als de kwaliteit bij voorbaat al pruts is. Een beslissing die door comerciele gedachten is gedreven en niet door technologische gedachten In jouw geval waarbij je al reeds bestaande videobanden zo optimaal mogelijk probeert naar de pc te kopieren zou ik toch wel op zoek gaan naar een vcr met S-video aansluiting. Wat betreft het scart-drama: een scart aansluiting is zeer veelzijdig en kan een hele reeks aan contacten bevatten maar zo'n contact werkt natuurlijk alleen maar als het apparaat het ook ondersteund. Zo kan je ook een scart naar stereo-audio kabel op een mono vcr aansluiten, maar daar krijg je nog steeds geen stereo audio mee......
Link naar reactie
[quote:ce725c9e7a="Tobiaski"]Ik wil niet naar mijn TV toe maar naar mijn harde schijf. Als ik dan een scartplug aan videorecorderkant gebruik en een s-video plug aan de pc-kant dan krijg ik zwart/wit beeld. Dit komt, zo is mij verteld, dat s-video met 2 gescheiden kanalen werkt (helderheid en kleur, geloof ik). Met die scart plug komt er blijkbaar maar 1 signaal door. Of ben ik weer eens op het verkeerde been gezet en kan ik toch gewoon kleur krijgen met de combinatie scart/s-video?[/quote:ce725c9e7a] Heb je twee scart-aansluitingen op je videorecorder ? Probeer dan die andere eens, het zou ook kunnen dat je de s-video kabel niet goed hebt aangesloten (pootjes zijn vrij dun en makkelijk omgebogen ... Ik kan me namelijk soortgelijke problemen herinneren toen ik m'n pc op de tv aansloot. Kijk daarnaast ook naar de instellingen van je video-recorder. Mogelijk dat je dat ding moet vertellen wat er aan die scart-ingang zit ...
Link naar reactie
Ik heb 2 scart-uitgangen en 1 van de 2 nog niet geprobeerd. Maar blijkbaar is het dan toch mogelijk om via de combinatie scart aan vcr kant /s-video aan de pc-kant kleurenbeeld over te zetten van vcr naar pc? Kan het mogelijkerwijs ook nog liggen aan een bepaalde instelling van mijn videokaart? En zo ja welke? Kan ik dan wel kleurenbeelden over zetten mbv de combinatie scartplug aan vcr-kant en compositeplug aan pc-kant?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...