Ga naar inhoud

Rippen onder XP


Aanbevolen berichten

Ik heb met succes verschillende DVD's geript op mijn oude PentiumII 400 comp met Win98. Comprimeren, etc. alles ging goed. Nu heb ik een nieuwe computer met XP-professional, en nu lukt niets meer. Om te beginnen gaat het rippen niet meer. Ik gebruik Smart Ripper 2.41. Kan die onder WinXP-pro werken? Ik krijg meteen een foutmelding: ASPI-driver ontbreekt. Welke ASPI-driver zou dat zijn, en in welke directory moet die staan? Je kan deze foutmelding skippen, en dan doet SmartRip[per wel "iets", maar het rippen van één DVD duurt dan 17 uur. Dat ging op mijn oude computer zeer ruim binnen het uur! Kan dit aan die ontbrekende ASPI-driver liggen?
Link naar reactie
wel..Rippen met smartripper 2.42, gaat zeker goed, maar ik denk wel dat een pentium III of zwaarder nodig is. Je kan de notitie van Aspi-driver gewoon negeren. Wat wel nodig is voordat je gaat rippen, dat je de film even op je pC afspeelt. Niet alles. Maar wat stukjes, zowel in het begin als het einden. Dan "herkent" smartripper de film beter. Een twee film rip ik nu in zo'n 40 minuten. Dus is zo gebeurt. Binnenkort plaats ik een artikel (uitgebreid) hoe je DVD folms kan kopiëren naar DVD+R of DVD+RW. Dus een echte kopie van DVD en niet een aftrksel op VCD of SVCD. groet
Link naar reactie
[quote:eab0e8e4ef="pvanunen"]wel..Rippen met smartripper 2.42, gaat zeker goed, maar ik denk wel dat een pentium III of zwaarder nodig is. Je kan de notitie van Aspi-driver gewoon negeren. Wat wel nodig is voordat je gaat rippen, dat je de film even op je pC afspeelt. Niet alles. Maar wat stukjes, zowel in het begin als het einden. Dan "herkent" smartripper de film beter. Een twee film rip ik nu in zo'n 40 minuten. Dus is zo gebeurt. Binnenkort plaats ik een artikel (uitgebreid) hoe je DVD folms kan kopiëren naar DVD+R of DVD+RW. Dus een echte kopie van DVD en niet een aftrksel op VCD of SVCD. groet[/quote:eab0e8e4ef] Klopt toch niet helemaal, dat verhaal. 1. Nu ik die ASPI-driver heb rip ik in een kwartier i.p.v. 17 uur. 2. Ik gaf niet duidelijk aan op welke computer ik problemen had: Op een "nieuwe". Concreet: Een Celeron 1700, met 256 MB RAM. Maar zonder ASPI-driver ben je nergens, ook niet als je het negeert, of eerst de film draait. (Heb ik beide gedaan.) 3. Op mijn oude Pentium II 400 ging het rippen ook in 20 minuten. Je hebt beslist geen Pentium III of zwaarder nodig!
Link naar reactie
[quote:4d2d4aee48="J.A.Maurer"]Wil je de VOB-files van je DVD rippen, dan heb je toch echt wel de ASPI drivers nodig. Anders heb je de kans dat hij tijdens het rippen gewoon stopt.[/quote:4d2d4aee48] Dat snap ik niet. Ik weet niet wat een ASPI is, maar bij mij werkt Smartripper onder XP Home zonder ASPI driver ohne probleme. Ik heb nu van het weekend twee dvd's geript en alles gaat goed en snel. Moet wel eerst de DVD opnenen met Power dvd anders sputtert smartripper. Ik rip de movie, dwz de VOB's en Ifo's. Sjon
Link naar reactie
Met smartripper kun je dus 'stream processing' aanvinken ;) Waarschijnlijk zal dit dus niet werken zonder aspi-driver... Bij de nieuwste GordianKnot hebben ze smartripper gekickt :D, omdat DVD Decrypter nu de beste is(volgens TheWEF ;) ) Je zou deze dus ook eens kunnen proberen... Ik heb er iig goede ervaringen mee :) btw, voor meer info over aspi kijk [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=80563]hier[/url] maar eens ;) Gr, RuuD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...