Ga naar inhoud

Center speaker werkt niet


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een Creative SB Live! 5.1 geluidskaart en een Creative Inspire 5300 gekocht. Ik heb dus 5 boxen. Maar de middelste wilt niet werken tijdens een MP3 of film. Dus ik doe zo'n test en de middelste wilt ook niet werken tijdens de test. Maar als ik de middelste in een andere stop ipv een andere speaker dan doet die speaker (die normala in het midden staat) het wel maar de middelste (die dus net is verplaatst) weer niet. Ik heb de nieuwste drivers en ik draai Windows XP. Waar kan dit aan liggen ? grtz, wwizzkidd
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp, dan doen alle speakers het juist wél, alleen niet als die aangesloten zijn op het middenkanaal, wat dus wijst op ofwel een defecte uitgang, ofwel een defect kabeltje (alleen als de speaker wordt aangesloten op een andere kabel, niet als de kabel wordt aangesloten op een andere uitgang van de geluidskaart), ofwel verkeerde drivers/instellingen. [url=http://be.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp]Hier[/url] kan je de driver downloaden voor je kaart. Je moet wel nog kiezen tussen player en digital, aangezien je dit niet vermeld hebt. Ik ken de drivers niet van een soundblaster 5.1, maar kijk voor een optie om alle speakers te gebruiken ofzo. Het kan ook zijn dat de drivers en de instellingen ervan goed zijn, maar dat het gewoon mis ingesteld staat in de software waarmee je een DVD afspeelt.
Link naar reactie
Heb je behalve via Creative, ook via Windows het geluid op 5.1 ingesteld? Ik had hetzelfde probleem. Wanneer je via het installatieprogramma van Creative het 5.1-systeem kiest, gebeurt dit niet in Windows. Dit dient apart in Windows te gebeuren. Wellicht lost dit je probleem op? (Ik gebruik overigens XP met Inspire 5.1 5100 speakerset)
Link naar reactie
Let op dat bij de software die geleverd wordt om DVD te kunnen kijken niet altijd volledig is en daarmee wordt bedoeld dat je bijv niet altijd 5.1 kanalen kan luisteren. Of bijvoorbeeld maar 30 seconden ;) crackie is meestal wel te vinden voor die proggies. mail me anders maar :wink: Bij MP3 wordt trouwens niet over de center gespeeld bij niet in ieder geval.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...