Ga naar inhoud

beste manier van editeren ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik capture mijn films met een Hauppauge PCI kaart en AVI-IO. Ik heb ook de trial versie van Ulead Mediastudio pro gedownload en geïnstalleerd. Ik vraag me nu af wat de beste manier is van editeren: - alles in AVI , de film renderen in AVI en daarna de hele film omzetten naar MPG (met bv Tmpgenc, want de bijgeleverde encoder is niet zo goed) - alle gecapteerde videoclips omzetten in mpg en deze gebruiken in de editor
Link naar reactie
Beste manier is capturen in avi met mjpeg compressie (= wat anders dan mpeg compressie) en pas als laatste stap als alles is gedaan de boel converteren naar mpeg1 met tmpgenc. MJPEG compressie krijg je door bv de PIC video compressie codec te installeren, helaas is ie niet meer freeware. http://www.pegasusimaging.com/picvideomjpeg.htm Indien je geen geld wilt uitgeven en je hebt een behoorlijk rap syteem kan je ook heel goed de gratis en als het goed is al aanwezige Intel Indeo 5 codec gebruiken. Je zult in de instellingen van de codec een vinkje moeten zeten bij: "quick compress" zodat deze voldoende snelheid kan maken en de waarde 1 bij "force keyframe every x frames" zodat de video alleen bestaat uit keyframes voor de beste kwaliteit. De grootte/kwaliteit van de bestanden regel je door de instelling "quality", de instelling voor de datagrootte werkt niet bij capture.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...