Ga naar inhoud

Video 8 beelden op cd-hoe en wat?


Aanbevolen berichten

Je zult in de pc een hardware optie moeten hebben om de videocam op aan te sluiten , een video-in. Voor het terugzetten naar evt vhs tape oid zul je ook een video-out nodig hebben, voor het saven op cd is dit niet nodig. sommige video kaarten komen met een video-in en evt ook een video-out maar dit is wel optioneel, normaal gesproken zit dit er niet op. Je zult indien wel aanwezig op de bracket van de videokaart een (aantal) extra stekker aansluitingen vinden, rond en twee pins heet composiet ,rond en een beetje als een muis-stekkertje(4 pins) heet S-video. De composiet aansluiting heeft uiteraard een composiet kabel nodig om de cam op aan te sluiten en de Svideo heeft een Svideo kabel nodig, het hangt van je cam af welke je kan gebruiken. Svideo heeft een betere overdrachts kwaliteit dan composiet maar is niet op iedere cam of videokaart aanwezig en indien wel aanwezig wil het ook niet altijd werken, kwestie van proberen. Via capture software is de video te importeren op de pc, capturen dus. Video neemt veel ruimte in beslag en belast het systeem zwaar, een p2-350 is echt het absolute minimum en een tweede harde schijf met voldoende ruimte is ook noodzakelijk, denk aan minimaal 20 GB. Wil je eenvoudig werken en niet te veel zelf uit moeten zoeken dan zou je kunnen denken aan een kant en klare capture kaart met bijbehorende software zoals de Pinnacle DC10+, deze is wel duurder dan de goedkoopste oplossing: een tvkaart met video-in.
Link naar reactie
[quote:e688dac402="XtraLarge"]Volgens mij zei hij toch eenvoudig!! Ik heb een bewerkingsprogje gekocht van Pinnacle met netwerkkaart en kabel. Installeren en aan de slag. Zoals ik het zeg..... Eenvoudiger en gemakkelijker kon het niet. :o De film van het bandje bewerkt overgezet op vcd en ik kon mijn eigen film bekijken met bewerkte tekst en muziek. [/quote:e688dac402] De eerste reactie van rwilligen was een zeer uitgebreide en vrijwel 100% correcte uitleg. Jouw opmerking slaat echter weer nergens op, want een videocamera aan een netwerkkaart, zou erg knap zijn. Je bedoelt natuurlijk dat je een capturekaart hebt gekocht, en dat is precies hetzelfde als de DC10+ die rwilligen al noemde De reactie van rwilligen was dus correct en goed verwoord, met zinvolle informatie voor de vraagsteller. Die heeft blijkbaar nog geen kennis van de materie, en dan is een beetje extra uitleg nooit verkeerd. Aan jouw reactie heeft de vraagsteller niks, behalve dat hij zichzelf ermee voor schut zal zetten bij een PC-zaak, als hij op jouw advies komt vragen om "een netwerkkaart voor mijn camera".
Link naar reactie
[quote:d7525ab429]:D alle antwoorden combinerend denk ik dat ik wel ergens kom, alleen, wat voor kleur heeft de video-in ingang meestal? op mij video kaart zitten allemaal leuke kleurtjes[/quote:d7525ab429] Als jouw videokaart een GELE tulp-aansluiting heeft, is dat naar alle waarschijnlijkheid een Video-OUT, en wel een zogenoemde "composiet" aansluiting. Misschien kun je even laten weten welke videokaart je hebt? (Kijk onder START in het CONFIGURATIESCHERM, en dan onder BEELDSCHERMADAPTERS.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...