Ga naar inhoud

[Standalone DVD speler


Aanbevolen berichten

Hallo.. Mijn cd speler is kapot en nu wil ik zo'n dvd speler kopen voor vervanging. Maar is bij de goedkoperen (onder e.170) de kwaliteit van audio niet slecht (ik wil het meerendeels gebruiken als cd-speler)? Het lijkt me ook een mooie uitkomst omdat ik dan al mijn cd's (een deel eigenlijks :D) op 1 kan zetten in mp3 (ja op 700mb want ik heb geen dvd-rw). ideeen?
Link naar reactie
Goed dan : vanuit eigen ervaring en kennissen en van de eigenaar van Ro-Disc : hoe goekoper, hoe slechter het audio gedeelte. Ik ben geen audiofiel maar ik kon zlef het verschil horen tussen het geluid van een gewone huiskamer cd speler en die van een Cyberhome (die was toen 2 jaar oud) Als het goed is wordt bij vcdhelp.com vaak het audio gedeelte ook apart genoemd. Dit is dus mijn mening :wink:
Link naar reactie
Ik heb een goedkope DVD speler en ben geen audiofiel. het valt me meer en meer op dat de gewone audio CD's niet zo helder en sprankelijk klinken als ik gewend was. Zolang je muziekaal behang verlangt voldoet het prima. Het ruist of stoort niet. Als je echter even lekker gaat zitten om een audio CD echt te beluisteren mist er iets. Ik denk er ook sterk over om er een gewone CD speler naast te kopen.
Link naar reactie
Houd ook rekening met het 'Garbage in / Garbage out'-principe ;) Als je DVD/CD-speler te slecht is tov de rest van je installatie dan zul je natuurlijk al gauw iets 'missen'. tja en 'cyberhome' ... dan noem je ook zo'n ultra-low budget merk dat daar m.i. gewoon net iets te veel bezuinigd is op de componenten. En dat zal natuurlijk ten koste gaan van kwaliteit mits je eigen installatie goed genoeg is om dat op te merken. Dat is iets wat je m.i. op je klompen kunt aanvoelen : goedkoop & veel mogelijkheden & goeie kwaliteit gaan in de praktijk vrijwel nooit samen. Je zult dan op 1 van die punten moeten inleveren. Ik verwacht zelf dat een 'normaal' standaard-merk (zoals Panasonic, JVC, Philips, Sony, ...) geen echt slechte spelers hebben. Het beste is als je de kans krijgt om de hele setup even thuis of een vergelijkbare situatie te testen ... maar die kans zul je bij een goedkope zaak niet krijgen. :(
Link naar reactie
over het algemeen is dat best wel zo, al heb ik soms [b:b7df6a5b65]mijn twijfel [/b:b7df6a5b65]over de instap modellen. Je zal je toch in hardware reviews moeten verdiepen. Toen ik 2 jaar geleden een ddv kocht heb ik in de winkel een tijdschrift gekocht die een hoop budget en medium spelers besprak. Was ook heel leerzaam waar je op moet letten. Tegenwoordig kunnen ze ook allemaal MP3 afspelen. Dat zou ik ook meewegen. Uitgaand van je 170 euro (pakweg 400 gulden) denk ik en je eis voor kwalitatieve audio en MP3 ben ik bang dat je veel te laag zit. Ik heb al een dvd en hou de prijzen dus niet bij, maar denk dat je gauw je budget met 1,5 tot 2 zal moeten verhogen. Uiteraard kan ik niet in je portemonnee kijken, maar wat langer sparen loont zeker de moeite denk ik. Food for thought dus :wink:
Link naar reactie
Wally : Je moet nooit aannemen dat het per definitie goed is als je een bekend merk is. De kans op een echte misser is echter kleiner dan bij die 'Aldi/computerbeurs'-merken. De instap-modellen zouden soms ook kwalitatief minder kunnen zijn. Overigens : in een review van een of andere (verschrikkelijk) dure speler werd geklaagd dat de lade voor de cd vrij zwak was ... Van wat ik heb gezien in de reguliere winkels is dat mp3 & CD-R/W ondersteuning toch onder hand standaard voor een speler van +/- € 150 - 200. Nieuw is tegenwoordig dat DVD-spelers compatibel zijn met DVD-R media. Ik meen dat Panasonic een type heeft dat dat aankan (dacht +/- 200). Het lezen van reviews in de verschillende bladen (en op internet) is idd een goed idee. Bedenk echter wel dat reviews van 'budget'-modellen niet zo vaak in dat soort bladen staan. Bovendien heb ik zo m'n twijfels bij sommige beoordelingen. Daarnaast kun je meestal het bedieningsgemak niet echt uit zo'n beschrijving halen. Ook iets om op te letten : regiocodering ... Bij sommige DVD-spelers kun je dit mbv wat 'truuks' uitzetten of van regio wisselen. Er zijn nogal wat films die in Amerika (regio 1) wat extra/ander materiaal bevatten dan de europese/nederlandse regio 2 release.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...