Ga naar inhoud

Samsung DVDRom SD-616 Géén DVD's kunnen afspelen, codecs?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb het volgende probleem, Ik heb een w98 systeem,350MHz,128MB ram en 64MB video. Heb pas aangeschaft een Samsung dvdrom speler met type sd-616. Deze geinstalleerd, de bijbehorende drivers geinstalleerd en windows ziet de speler ook. Er zit dvd software bij namelijk, ATI dvd player tools. Deze ook geinstalleerd, maar als ik nu een dvd invoer start het programma op, maar is niet af te spelen. Ik heb nog een aantal probeer versies (software) gedownload vanaf download.com, maar ook deze werken niet i.v.m. missende codecs. Wie kan/wil mij vertellen wat ik nu kan doen om dit toch aan de praat te krijgen, ik heb meerdere dvd's geprobeerd. Bij mediaplayer van windows werkt het niet omdat ook bepaalde codecs missen, na het downloaden van de codecs, nog niets....hoe kom ik nu toch aan de juiste codecs, of waar ligt het nu aan? B.v.d. Leon
Link naar reactie
Wat voor een videokaart heb je. Die ATI tools lijken mij qua naam specifiek voor een ATI grafische videokaart te zijn. Ikzelf gebruik PowerDVD XP naar volle tevredenheid. Deze software, of anders WinDVD, worden meestal met een DVD speler of een grafische kaart meegeleverd. Vraag eens bij een kennis hierna, de kans is groot dat zij wel een versie hebben voor jou. Het grote voordeel van deze 2 is dat ze meestal niet afhankelijk zijn van een bepaalde grafische chipset. Over de missende codecs, deze moeten wel door de afspeel software geinstalleerd worden. Bij Win98 worden deze niet geinstalleerd c.q meegeleverd, dit gebeurde pas voor het eerst bij WinXP. Succes... :-?
Link naar reactie
codec's om een dvd af te spelen??? Als je geen verhaal te zien krijgt bij de installatie moet er geen probleem zijn met de speler, als hij alleen voor een bepaalde combinatie geschikt is wil hij gewoon zonder niet instaleren. De snler bij de ASUS videokaarten wil niet eens instaleren als er geen dvd drive aanwezig is.. en drivers worden bij mij weten niet gebruikt voor de drive op zich. Het zou eerder een verkeerde instelling zijn van de hardware versnelling dan kan het aardig verkeerd gaan als een bepaald kaart die hardware versnelling niet heeft. een dvd heeft Mpg2 bestanden en die hebben geen aparte codec nodig aleen een geschikte player (zoals een software dvd player)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...