Ga naar inhoud

waar of niet waar: DVD slijtage door leze van audio cd's


Aanbevolen berichten

De laser eenheid van een DVD speler is zwaarder omdat er in d meeste gevallen twee laserdioden op ondergebracht zijn, eentje voor het lezen van DVD en eentje voor het lezen van cd(rom). Door het hogere gewicht zal wer eerder slijtage optreden aan het meganisme ook al zijn de betere spelers er gewoon op gebouwd. Een cd-Rom speler heeft alleen de laser voor het lezen van de cd(rom) en is daarom ook sneller waar het gaat om toegangstijd. Het zelfde geld voor een brander ook die heeft een zwaardere laser aan boord (gewicht) en zal dus minder snel de gewenste plek vinden omdat er meer massa in beweging moet worden gezet. John
Link naar reactie
Ik denk als je niet de hele dag cd's aan het draaien bent het op zich weinig uitmaakt. De levensduur van een dvd speler is meestal langer dan je hem in de pc het zitten dus veel maakt het dan niet uit en voor de prijs zou ik me ook niet al te druk maken voor 45 Euro heb je een nette dvd drive dus dan kun je er nog eens eentje verslijten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...