Ga naar inhoud

Hoe flash ik de firmware van mijn dvd speler?


Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb gister een 2e hands pc gekocht. Kom er nu net achter dat ik geen dvd's af kan spelen omdat de regiocode gelocked is. Heb nu de firmware gedownload om hem te unlocken,maar weet niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Moet ik dan de dvd speler instellen als first boot device ofzo,en dan met diskette opstarten(met de diskette met de nieuwe firmware)? En moet hij dan als master staan?Want er zit nl ook nog een brander in. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Is afhanhelijk van het programma; sommige kan je gewoon onder Windows uitvoeren, zie je aan de grootte, als het niet op diskette kan dan is het gegarandeerd een Win prog. Anders moet je eerst een bootable diskette maken en hier de flash naar kopieeren. Na herstarten met deze disk juiste instructie geven bij opdracht prompt (15fdsq.exe bv). Het programma is slim genoeg om de juiste CD-DVD lezer te kiezen, je hoeft andere hardware dus niet af te koppelen. Eddy 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...