Ga naar inhoud

Combodrive, een goede aankoop?!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan een DVD-rom te kopen. Ook zou ik graag een cdbrander hebben. Nu bestaan er op de markt combodrives, dus cdbrander en dvd-rom in één. Ik vraag mij af of dit een goede koop is, of dat ik deze beter apart kan kopen? Is er kwaliteitsverschil bij het afspelen van DVD in combo en 'gewone' dvdrom? Veel combo's worden met DVD 10 of 12 speed geleverd, is dit weinig in vergelijking met de gewone dvdrom? Ik benieuwd naar jullie advies, en hebben jullie nog voorkeur voor een merk? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Met een combo drive kun je prima dvd's afspelen en cd's branden. je kunt niet rechtstreeks van cd naar cd kopieren, logisch natuurlijk. In plaats daarvan zet ie de gegevens naar je harde schijf van waar ie ze weer naar een cd brandt. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je tussentijds de cd's moet omwisselen. Maar goed daar lijkt me mee te leven :D En de snelheden van zo'n ding zijn prima. En een ander nadeel, als het kapot gaat heb je helemaal geen cd-rom speler meer. Tenzij je je huidige cd-rom speler ernaast houdt natuurlijk. Hoeveel het qua prijs scheelt weet ik niet, maar daar zul je wel naar gekeken hebben. Als je besluit los te kopen kan ik lite-on aanbevelen. Zeer goede brander voor een klein prijsje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...