Ga naar inhoud

NanDub beperkingen


Aanbevolen berichten

Nandub is het broertje van Virtualdub, voorzover ik weet heeft Virtualdub geen beperking voor de bestandsgrootte in zich (by design). Wel heeft Virtualdub in verschillende versies een terug kerende bug gehad die bv MPEG1's van meer dan 12 uur ongeldig maakte. Ook zijn er wel in de loop der tijd in verschillende versies problemen geweest met de Open DMI spec's , resulterend in ongeldige avi's indien deze groter zijn dan XX GB's Ligt het wel aan Nandub?, heb je de bewerking al geprobeert met Virtualdub? Ik zelf heb met Virtualdub nooit problemen gehad, het grootste bestand door mij gebruikt ooit was een Video2000 opname van bijna 8 uur resulterend in een avi van 76 GB, deze heb ik daarna bewerkt met Virtualdub(noise,sharpen,crop,resize,levels) en weer gesaved met huffyuv compressie , geen probleem...
Link naar reactie
Bedankt voor je antwoord. Ik heb VirtualDub nog noet geprobeerd met dit bestand, maar zal het uitproberen zodra ik terug ben uit Moscow. Ik zou zo geen rede weten waarom het bestand niet goed zou zijn, maar uitsluiten kan ik het natuurlijk niet. Het gaat hier overigens om een video bestand van ca. 45 minuten dat m.b.v. Matrox RT2000 in opgenomen als MPEG-2 I-frames op de hoogst mogelijke kwaliteit. Deze zelfde video opname heb ik op wat lagere kwaliteit probleemloos kunnen converteren met Nandub, vandaar dat ik dacht dat het aan de bestandsgrootte lag. Ik zal volgende week proberen of het met VirtualDub wel kan.
Link naar reactie
Tja, mpeg2.... Virtualdub(en dus ook nandub) ondersteund geen mpeg2... Nou is jouw mpeg2 een speciale versie, nl alleen I-frames wat het eigenlijk gewoon mjpeg maakt in een mpeg2 wrapper. Als je dus al uberhaupt een mpeg2 file kan openen heb je geluk... Ik denk dat je dat te danken hebt aan het "ruimdenkende" karakter van Virtualdub; Mpeg2 zou je beter met Flask kunnen converteren, deze is special gemaakt om mpeg2 te kunnen converteren
Link naar reactie
Dit is inderdaad vreemd. Maar ik doe het op deze wijze al een geruime tijd, en altijd zonder problemen. Dit is eigenlijk de eerste keer dat het fout gaat. De problemen met convertereb gebeuren ook niet aan het begin, maar ergens op 40% van de clip. Zodra ik terugben zal ik die optie betreffende Flask proberen op deze clip, dan weet ik tenminste zeker of het bestand corrupt is of dit toch door de beperkingen van NanDub (virtualDub) t.a.v. MPEG-2 komt. Bedankt zover!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...