Ga naar inhoud

Stand alone DVD aansluiten op de pc


Aanbevolen berichten

Hallo forummers, Ik heb in mijn pc een Pinnacle TV-kaart met de volgende aansluitingen achter: 2x scart, Antenne, Audio out, Comp.(geel) en een S-video. Nu heb ik op mijn pc geen DVD-speler, en ik vroeg me af of een stand alone DVD-speler (Philips DVD711) aangesloten kon worden middels bovengenoemde aansluiting(en). Wat denken jullie; is dit mogelijk, en zo ja: hoe? Alvast bedankt en een groet, John.
Link naar reactie
Hoi, Bedankt voor de reacties. Hee Long John, je zegt dat het mogelijk is; hoe dan? Wat moet ik met elkaar verbinden, en wat zou ik eventueel moeten aanschaffen (los van een DVD voor de computer)? Het gaat me niet zozeer om opnemen, maar puur afspelen. Heb de gele stekers al met elkaar verbonden, maar nix geen beeld. Achter de DVD-speler zit ook een aansluiting met S-video. Moet ik soms deze verbinden met die van de TV-kaart? Hoop op reactie, voor nu nogmaals bedankt en een groet.
Link naar reactie
Je kunt zowel de scart als de composiet ingang gebruiken om de dvd speler op aan te sluiten. Wel moet je dan even nagaan of de scart op je kaart ook echt volledig bedraad is en dus alle contacten werken. Anders neem je de composiet ingang maar dan heb je een verloop nodig tussen de scart van de dvd en je kaart. Het geluid komt dan rechtreeks op je geluiskaart (line-in) dit zou moeten werken. Ik gebruik deze methode zelf maar dan voor het omzetten van videobanden naar vcd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...