Ga naar inhoud

5.1 geluidskaart center/bass probleem


Aanbevolen berichten

Heb zojuist een nieuwe 5.1 sound card (CMI8738 chip) geinstalleerd en heb het probleem dat ik geen geluid krijg uit de center en bass speaker. De plugjes/stekkertjes moeten goed zitten want met het bijgeverde programma multi channel audio demo en de c-media mixer-advanced-test bass output werken de center c.q. bas luidspreker prima, bij de overige toepassingen echter werkt het geheel als een 4 speaker systeem en dat is geen gehoor, zonder bas. De bijgeleverde mixer heeft een instelling multi spk (en die staat uiteraard aan) terwijl de windowsmixer via de taakbalk volume/eigenschappen weer een instelling 4 speaker aan/uit geeft (i.p.v. 5.1 aan/uit). Heeft iemand de oplossing ?
Link naar reactie
[quote:b7ce3746a8="w.vd.broek"]Heb zojuist een nieuwe 5.1 sound card (CMI8738 chip) geinstalleerd en heb het probleem dat ik geen geluid krijg uit de center en bass speaker. De plugjes/stekkertjes moeten goed zitten want met het bijgeverde programma multi channel audio demo en de c-media mixer-advanced-test bass output werken de center c.q. bas luidspreker prima, bij de overige toepassingen echter werkt het geheel als een 4 speaker systeem en dat is geen gehoor, zonder bas. De bijgeleverde mixer heeft een instelling multi spk (en die staat uiteraard aan) terwijl de windowsmixer via de taakbalk volume/eigenschappen weer een instelling 4 speaker aan/uit geeft (i.p.v. 5.1 aan/uit). Heeft iemand de oplossing ?[/quote:b7ce3746a8] De nieuwste drivers installeren?
Link naar reactie
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn SB live 5.1 (plus Creative Inspire 5300 5.1 speakerset) van de zomer gekocht, het werkte na het nodige kunst en vliegwerk, hoe ik het gedaan heeft mag Joost weten, maar ineens werkte het (Xp Pro). Nu heb ik de boel opnieuw geinstalleerd op precies dezelfde configuratie maar nada. Ik heb de nieuwste drivers van Creative maar ik krijg alleen de linker- en rechterspeakers werkend. Test van geinstalleerde software en drivers dat in software Creative zit geeft aan alles goed geinstalleerd is, alles staat op 5.1 speakers (zowel als in Creative software als in configuratiescherm -> geluiden en audioapp) maar niets dus. Ook geen irqconflicten oid. Wie weet de oplossing?
Link naar reactie
[quote:d5ebdc204a="alexono1"]Ligt eraan welke toepassing je gebruikt... in WinDVD moet je dit namelijk ook apart instellen bij Setup.... Voor overige toepassing moet je je misschien afvragen of zij surround sound wel ondersteunen...[/quote:d5ebdc204a] IDD. Als het geluid Dolby Surround door de applicatie wordt weergegeven dan moet je de subwoofer horen. Als het 5.1 geluid is (pak een courante dvd) dan moet je hem meestal horen. Let wel op : bij 5.1 (AC3) hangt het ervan af hoe het geluid is opgenomen. De kanalen worden separaat aangestuurd. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...